Η επόμενη, μεγαλύτερη (και χαμηλότερη, για όσους δεν έχουν προσβληθεί από τον ιό των SUV) γενιά 308 SW θα παρουσιαστεί του χρόνου (photo Peugeot).

Έχετε προσέξει πόσα λίγα SW (station wagon, στέισον στα ελληνικά) κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους; Πιθανότατα όχι διότι αυτά είναι ελάχιστα· πάντα ήταν, πόσω μάλλον σήμερα που τα SUV είναι ό,τι καλύτερο μετά τα σμούδι και την κινόα – και όχι μόνο για τον Έλληνα αγοραστή αυτοκινήτου.

Πάντως, αν η καθημερινότητά σου επιτάσσει να μεταφέρεις μια υπέρμετρα μεγάλη ποσότητα εμψύχων και αψύχων, έχεις στην πραγματικότητα δυο επιλογές: είτε, απαρνούμενος και τα δυο, να… αναχωρήσεις για την χερσόνησο του Άθω (και, αν λόγω φύλου δεν μπορείς να γίνεις δεκτή στο «αρσενικό άβατο», να ασπαστείς τον Βουδισμό) είτε να αγοράσεις ένα όχημα που να μπορεί αμφότερα αυτά να τα φέρνει βόλτα – συχνά στην κυριολεξία.

Στην Ελλάδα παρά τις προσπάθειες πολλών μαρκών να εδραιώσουν τα στέισον μοντέλα τους, αυτός ο τύπος αυτοκινήτου ποτέ δεν πούλησε καλά.

Έτσι, ειδικά σήμερα που ο τυπικός αγοραστής «οικογενειακού» αυτοκινήτου φαίνεται πως μισεί να κάθεται κοντά στην άσφαλτο, τα πανταχού παρόντα πλέον SUV έχουν ουσιαστικά εκτοπίσει από τη θέση τους, ως κατ’ εξοχήν οικογενειακά αυτοκίνητα, τα station wagon/estate/shooting brake/break [σ.σ. δεν είναι λάθος τα “brake” επί shooting και “break” επί… χωρίς shooting), εφεξής στέισον.

Γιατί όμως; Όπως και ένα SUV, ένα στέισον είναι ένας αξιοπρεπέστατος τρόπος για να μεταφέρεις την οικογένειά σου και τα συμπράγκαλά της, ενώ και ο χώρος αποσκευών του είναι εξίσου μεγάλος – συχνά μάλιστα και μεγαλύτερος και ευκολότερα προσιτός. Ενώ η λεγόμενη οδική του συμπεριφορά είναι σαφώς καλύτερη από ένα αντίστοιχο SUV – πολλές φορές μάλιστα καλύτερη, λόγω ανάρτησης ρυθμισμένης για να φορτώνεται, και από το σεντάν στο οποίο βασίζεται.

Η παράδοση της Peugeot στα station wagon ξεκινά το 1949 από τις εκδόσεις Familiale και Commerciale του 203, πρώτου μεταπολεμικού μοντέλου της μάρκας (photos L’internaute, Peugeot).

Στην Ελλάδα πάντως, παρά τις προσπάθειες πολλών μαρκών να εδραιώσουν τα στέισον μοντέλα τους, αυτός ο τύπος αυτοκινήτου ποτέ δεν πούλησε καλά. Βλέπετε, ο Έλληνας πάντα διακατεχόταν από το «σύνδρομο του υδραυλικού» (ηλεκτρολόγου, χτίστη, μπογιατζή κ.λπ.) που ήθελε τέτοια αυτοκίνητα να κυκλοφορούν φορτωμένα με «κάβουρες», καλώδια, φτυάρια και μπατανόβουρτσες) και ως εκ τούτου προτιμούσε «κούρσα» λευκή(sic) με μεγάλο πορτμπαγκάζ – στην οποία μετά κότσαρε και σχάρα για να μεταφέρει τα δικά του ως άνω στο εξοχικό στο Δήλεσι.

Τώρα βέβαια, εδώ που τα λέμε, το να προσπαθεί κανείς τη σήμερον ημέρα να επιχειρηματολογήσει υπέρ των στέισον είναι σαν να ψάχνει να βρει επιχειρήματα για να ανοίξουν ξανά μαγαζιά ενοικίασης DVD ή πώλησης ψιλικών και μανταρίσματος καλτσών.

Ανάμεσα λοιπόν στις μάρκες που, στον πολιτισμένο κόσμο, έχουν παράδοση στα στέισον είναι και η Peugeot, με αφορμή ενημέρωση της οποίας για το νέο της 308 SW γράφονται αυτές οι λέξεις. Παρένθεση: παλαιότερα, ορμώμενη πιθανώς από τους προαναφερθέντες αρνητικούς συνειρμούς, η τότε ελληνική αντιπροσωπεία δεν παραδεχόταν ότι το SW για τα μοντέλα της σήμαινε station wagon, δίχως όμως να δίνει άλλη ερμηνεία για αυτά τα αρχικά, πρακτική που σοφά δεν συνέχισε η σημερινή αντιπροσωπεία.

Η Peugeot θα λανσάρει το 2022 την επόμενη, μεγαλύτερη [και χαμηλότερη, για να μάθετε] γενιά 308 SW.

Το πρώτο στέισον της μάρκας βασιζόταν στο 203 του 1947 (που ήταν και το πρώτο μεταπολεμικό Peugeot) και παρουσιάστηκε το 1949 σε δυο εκδόσεις: μια βασική Commerciale (ας την πούμε Επαγγελματική) και μια Familiale (Οικογενειακή) με έξι θέσεις σε τρεις σειρές καθισμάτων. Αν και εκείνη την εποχή η κατηγορία αυτή ήταν ακόμα σε εμβρυακό στάδιο, στην Ευρώπη τουλάχιστον, τα στέισον 203 πούλησαν καλά.

Το Peugeot 308 SW του 2022 θα είναι διαθέσιμο με πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel συν δυο αναπόφευκτες plug-in υβριδικές εκδόσεις 180 και 225 ίππων (photo Peugeot).

Οπότε, τα αντίστοιχα, επταθέσια πλέον, Familiale και Commerciale Peugeot 403 το 1956, 404 το 1962 και 504 το 1970 ήταν λογικά, αναμενόμενα και επιτυχημένα επακόλουθα. Η δε μάρκα συνέχισε να παρουσιάζει εκδόσεις στέισον δημοφιλών της μοντέλων ακόμα και αν, λόγω μεγέθους, ορισμένες (204, 304, 206, 306 SW κ.ά.) δεν ήταν δυνατόν να αποκτήσουν περισσότερες από πέντε θέσεις.

Μιας λοιπόν και αρκετές μάρκες θεωρούν (και σωστά) ότι δεν έχουμε όλοι κολλήσει τον ιό των SUV, η Peugeot θα λανσάρει το 2022 την επόμενη, μεγαλύτερη [και χαμηλότερη, για να μάθετε] γενιά 308 SW, λανσάρισμα που κατά την εταιρεία θα είναι το σημαντικότερο της μάρκας την επόμενη χρονιά. Το κομψό νέο 308 SW θα είναι διαθέσιμο με πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου συν δυο plug-in υβριδικές εκδόσεις 180 και 225 ίππων.

 

Διαβάστε ακόμα: Νέα DS 4. Ηigh tech και Παριζιάνα.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top