L500 R HYbrid: Η Peugeot και το μέλλον του motorsport

Έναν αιώνα μετά τη νίκη του Ιταλοβρετανού Dario "Dolly" Resta και της Peugeot στον αγώνα Indianapolis 500, η εταιρεία αποδίδει φόρο τιμής στους δημιουργούς ενός από τα πιο πρωτοποριακά αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών.

 
L500 front

Οι δυο ηλεκτροκινητήρες και ο βενζινοκινητήρας του L500 R HYbrid αποδίδουν συνολικά 500 ίππους. Το χαμηλό βάρος και ύψος χαρίζουν κορυφαίες επιδόσεις. (Φωτό: Peugeot)

Πώς; Με το εμπνευσμένο από το παρελθόν και σχεδιασμένο για το μέλλον L500 R HΥbrid. Τα οποία, συνδυάζοντας έναν βενζινοκινητήρα 270 ίππων με δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα), αποδίδει συνολικά 500 ίππους. Το δε χαμηλό του βάρος (1.000 κ.) και το ανάλογα χαμηλό του ύψος (μόλις 1 μ.) του επιτρέπουν να φτάνει, από στάση, τα 100 km/h σε 2,5” και το χιλιόμετρο σε 19”.

Η εμπειρία της Peugeot Sport από τις επιδόσεις των οδηγών της σε αγώνες κάθε είδους –μεταξύ των οποίων οι σχετικά πρόσφατες των Ari Vatanen, Robby Unser και Sébastien Loeb στο Pikes Peak– περνάει και στο εσωτερικό του L500 R HYbrid, το οποίο η εταιρεία ονομάζει i-Cockpit.

L500 rear

Με δεδομένη τη φουτουριστική του εμφάνιση, είναι απίθανο το L500 να περάσει αυτούσιο στην παραγωγή. Σηματοδοτεί ωστόσο τις προθέσεις της Peugeot για τα μελλοντικά της αγωνιστικά, και όχι μόνο, μοντέλα. (Φωτό:Peugeot)

Τα χρώματα των παλαιών αγωνιστικών Peugeot έχουν σοφά διατηρηθεί, μόνο που η διθέσια διάταξη του L45 της δεκαετίας του 1910 έχει πλέον μετατραπεί σε μονοθέσια, με το ρόλο του συνοδηγού, όπως τουλάχιστον τον φαντάζεται η Peugeot, για το μέλλον των μηχανοκίνητων σπορ να παίζουν τώρα ολογράμματα. Sic transit…

Tόσο πρωτοποριακά και τεχνολογικά προηγμένα ήταν τα σχέδια του Ελβετού ώστε ορισμένοι τα θεωρούσαν από ανεφάρμοστα έως… εξωγήινα.
L45

Το L45 της δεκαετίας του 1910, αλλά και τα προγενέστερα L76, L57 και L4, ήταν δημιουργίες της θρυλικής –έως και διαβόητης– ομάδας των “Charlatans Peugeot”. (Φωτό: Conceptcarz)

Όσο για εκείνο το θρυλικό L45 (ονομασμένο έτσι από το μικρό, για την εποχή των μεγάλων κυβισμών, 4κύλινδρο κινητήρα των 4,5 λίτρων, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 16 βαλβίδες) ήταν δημιουργία μιας μικρής ομάδας οδηγών/μηχανικών, την οποία αποτελούσαν οι Georges Boillot, Jules Goux και Paolo Zuccarelli, σε συνεργασία με τον σχεδιαστή/μηχανικό Ernest Henry, εκ των κορυφαίων στη θεωρία, το σχεδιασμό και την κατασκευή τέτοιων κινητήρων.

Μάλιστα, τόσο πρωτοποριακά και τεχνολογικά προηγμένα ήταν τα σχέδια του Ελβετού ώστε ορισμένοι τα θεωρούσαν από ανεφάρμοστα έως… εξωγήινα. Εξ ου και η ονομασία «Τσαρλατάνοι» που είχαν δώσει στην ομάδα οι, ας πούμε, λίγο πιο συντηρητικοί συνάδελφοί τους τότε στην Peugeot, οι οποίοι έβλεπαν τη δημιουργία ενός αγωνιστικού όπως το L45 ως αυτοκινητική χίμαιρα.

L500 cockpit

Σύμφωνα με την εταιρεία, το i-Cockpit του L500, με το μικρό τιμόνι και τα δυο HUD ολογράμματα, είναι σχεδιασμένο για να είναι «ένα με τον οδηγό». (Φωτό: Peugeot)

Η κληρονομιά όμως που το L45, αλλά και τα προγενέστερα L76, L57 και L4, άφησαν στο σημερινό L500 R HYbrid και την Peugeot Sport κάθε άλλο παρά τους δικαιώνει.

 

Διαβάστε ακόμα – Νέο Suzuki Baleno: La vita è bella

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο περίφημος Christakis πέθανε πριν λίγες ημέρες, αφήνοντας πίσω του μια σημαντική κληρονομιά, σε πάνω από έναν αιώνα ζωής. Οι διάσημοι πελάτες του ξεκινούσαν από τον «εθνάρχη» Κωνσταντίνο Καραμανλή και έφταναν ως τον Σάκη Ρουβά. Τα εγγόνια του, Χρήστος και Αντώνης, που συνεχίζουν τη σπουδαία παράδοση, αποχαιρετούν τον παππού τους μέσω του Andro.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αφεθείτε στον μυστικισμό και το ακραιφνές στυλ που προσφέρει αυτή τη θαυμαστή μονοχρωμία. Διότι το μαύρο είναι πρακτικό, διαχρονικό και δεν πρόκειται ποτέ να σας διαψεύσει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Διατηρεί (δονκιχωτικά) ένα από τα τελευταία παραδοσιακά μαγαζιά στο Μοναστηράκι. Τον επισκεφτήκαμε και τον φωτογραφίσαμε αποκλειστικά. Ένας ιδιοσυγκρασιακός έμπορος παλαιών κοσμημάτων και έργων τέχνης αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Οπως η καλή αρχιτεκτονική δεν ορίζεται από ανούσιες πρωτοτυπίες, αλλά βιώνει τη σιγουριά της διαχρονικότητας, έτσι και ο σχεδιασμός ενός bespoke κοστουμιού σημαίνει προσήλωση στην αισθητική και την εξατομικευμένη εμπειρία. Γράφει ο αρχιτέκτων Νικόλας Μπαρελιέ.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro