Αυτή είναι η πρώτη DS που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για να είναι DS. Είναι ένα αυτοκίνητο-ορόσημο και μια ένδειξη για το πώς θα κινηθεί η νεοσύστατη μάρκα τα αμέσως επόμενα χρόνια, με τα αμέσως επόμενα μοντέλα της. (photo credit DS).

Και επειδή βλέπω δυο-τρία χέρια να σηκώνονται, όχι, η DS 4 Crossback του 2016 δεν ήταν DS. Στην ουσία ήταν μια υπερυψωμένη έκδοση της Citroën DS 4 του 2010. Εντάξει, υπήρχε κι ένα DS 6WR, αλλά αυτό ήταν ειδικά σχεδιασμένο για την ασιατική αγορά. Όμως, μια στιγμή, τι είναι αυτή η μάρκα που πήρε το όνομά της από τη, «διαστημική» για την εποχή της, DS 19 του ’55 – την οποία βέβαια θυμούνται όσοι θυμούνται και τα γραμμόφωνα;

Η μάρκα λοιπόν DS (η «μπράντα», που λένε κάποιοι γλωσσοπλάστες Έλληνες μαρκετίερς) γεννήθηκε το 2015 όταν η PSA (Peugeot Société Anonyme) την ξεχώρισε από τη Citroën για να τη λανσάρει ως αυτόνομη, premium μάρκα. Όπως, για παράδειγμα, είχε κάνει η Honda στην Αμερική με την Acura το ‘86, η Toyota με τη Lexus το ‘89, η Nissan με την Infiniti, επίσης το ‘89, η Fiat με την Abarth το ‘07 και όπως επιχείρησε, χωρίς επιτυχία, να κάνει η Mercedes-Benz με τη Maybach το ‘97.

Γιατί όμως να δημιουργήσεις μια νέα, premium μάρκα; Θέλει και ρώτημα; Μα, για να βγάλεις περισσότερα. Υπάρχει, βλέπετε, ένα χρηματικό όριο, ένα πλαφόν, αν προτιμάτε, για το πόσα είναι κάποιος διατεθειμένος να εκταμιεύσει για ένα Toyota, ένα Nissan ή, εν προκειμένω, ένα Citroën. Αλλά όχι για premium (πάλι αυτή λέξη) μοντέλα.

Είναι ένα αυτοκίνητο-ορόσημο και μια ένδειξη για το πώς θα κινηθεί η νεοσύστατη μάρκα τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Από την άλλη, η καταξίωση αργεί. Το είχε άλλωστε πει και ο κ. Οδυσσέας: «για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή». Και λεφτά βέβαια πολλά, λέει ο κ. Βασίλης και όχι μόνο αυτός, αλλά απ’ αυτά το Groupe PSA έχει μπόλικα και μπορεί να περιμένει. Πόσο; Ο Πορτογάλος Πρόεδρος του ομίλου, Carlos Tavares, ακούγεται πάντως πολύ αισιόδοξος όταν δηλώνει πως στόχος της DS είναι «να αποκτήσει την αίγλη και την αποκλειστικότητα της Audi από τη νέα δεκαετία [και πως] η DS μπορεί να είναι αντίπαλος της Audi το 2020».

Αυτή λοιπόν η DS 7 Crossback είναι η πρώτη DS που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για να είναι DS. Είναι συνεπώς ένα αυτοκίνητο-ορόσημο και μια ένδειξη για το πώς θα κινηθεί η νεοσύστατη μάρκα τα αμέσως επόμενα χρόνια, με τα αμέσως επόμενα μοντέλα της.

Με δεδομένους τους περιορισμούς τού να σχεδιάσεις ένα SUV, οι σχεδιαστές της DS έχουν κάνει καλή δουλειά. (photo credit DS).

Κατά δε την ταπεινή μου γνώμη, θα προσέδιδε πρεστίζ στη μάρκα αν η ελληνική DS υιοθετούσε το θηλυκό γένος για κάθε μοντέλο της – κάτι που ο γράφων ήδη τηρεί. Διότι κανείς δεν αναφερόταν στις DS του παρελθόντος ως «τα DS». Εκείνες ήταν πάντα ΟΙ Déesses, οι θεές.

Όπως και να ‘χει, με δεδομένους τους περιορισμούς του να σχεδιάσεις ένα μεγάλο SUV, οι σχεδιαστές της DS έχουν κάνει αποτελεσματική δουλειά. Η ευμεγέθης μάσκα “DS Wings”, με το μεγάλο “DS” στο κέντρο, η οποία φέρνει σε (σουρπρίζ, που λένε στο Παρίσι) Audi, οι μεγάλοι τροχοί και τα μεγάλα εμπρός φωτιστικά σώματα, με τους ξεχωριστούς προβολείς DS Active LED Vision, οπωσδήποτε χαρίζουν παρουσία χωρίς να μπορεί κανείς (κανείς εκτός PSA) να πει τη DS 7 ακριβώς όμορφη.

Στο εσωτερικό, το ψηφιακό και πλήρως διαμορφώσιμο καντράν είναι το πρώτο που τραβάει το μάτι. Απαιτεί βέβαια μια κάποια εξοικείωση –ειδικά το αλλόκοτο στροφόμετρο, αλλά ποιος αγοράζει τέτοια αυτοκίνητα για να κοιτάει το στροφόμετρο;– όπως άλλωστε και το μενού, όταν είναι στα ελληνικά, για την εναλλαγή μεταξύ των δεν-ξέρω-κι-εγώ-πόσων προγραμμάτων οδήγησης. Αυτά στην ιδιαίτερα πλούσια εξοπλισμένη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.6, τα 225 άλογα και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που οδήγησα για λίγο.

Η πληθώρα διακοπτών στο κεντρικό τούνελ μετάδοσης, το οποίο προδιαθέτει για μια μελλοντική τετρακίνητη έκδοση, παραπέμπει σε Porsche Cayenne κάτι που μόνο καλό βέβαια είναι.

Το vive-la-différence ρολόι της γαλλικής, φυσικά, BRM (που επισκιάζει το κουμπί Start/Stop και που, όταν οι δείκτες του είναι στο 9 και 20, δείχνει 45 και 4 – μα πρέπει να το δείτε!) δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα, ενώ ανάλογα εντυπωσιακό (αλλά λιγότερο περίπλοκο) υποθέτω πως θα είναι και το, σχεδιασμένο ειδικά για το μοντέλο, ηχοσύστημα Electra της επίσης γαλλικής Focal. Η δε πληθώρα διακοπτών στο κεντρικό τούνελ μετάδοσης, το οποίο προδιαθέτει για μια μελλοντική τετρακίνητη έκδοση, παραπέμπει σε Porsche Cayenne κάτι που μόνο καλό βέβαια είναι.

Η DS 7 Crossback είναι διαθέσιμη με δυο κινητήρες βενζίνης (1.2 με 130 άλογα και 1.6 με 180 και με 225) και δυο diesel (1.5 με 130 άλογα και 2.0 με 180). Τα δε κιβώτια ταχυτήτων είναι, ανάλογα με την έκδοση, είτε μηχανικό έξι σχέσεων είτε αυτόματο οκτώ. Οι τιμές ξεκινούν από €27.999 (προς Θεού όχι €28.000) για την 1.2, στη «βασική» έκδοση εξοπλισμού Chic, και από €32.100 για τη diesel 1.5 στην ίδια έκδοση.

Αν και με γαλατικές ιδιοσυγκρασίες, το εσωτερικό είναι απ’ αυτά όπου λίγοι (σοβαροί) μπαίνουν μέσα χωρίς να λένε μετά «τι προκαταβολή θέλετε;» (photo credit DS).

Θα είναι πάντως ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε (1) αν η μάρκα διαθέτει ήδη την αναγνωρισιμότητα που θα την κάνει να ξεχωρίσει από τη Citroën (προς τούτο η αντιπροσωπία δημιουργεί εκθέσεις –και ιστοσελίδα– μόνο για DS), (2) αν οι πωλητές των DS, στις επαφές τους με τον πελάτη, έχουν εκπαιδευτεί στο να αποφεύγουν τη λέξη Citroën και σημαντικότερα (3) αν ο προαναφερθείς πελάτης αισθάνεται ήσυχος για το ότι η επένδυσή του θα έχει μέλλον ανάλογο με εκείνες που αφορούν τον αναπόφευκτο γερμανικό ανταγωνισμό.

Για την ώρα, δείτε τη DS 7 Crossback εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Όπως o πατσάς και η αντιπολιτευτική στάση του Μητσοτάκη, η BMW X4 διχάζει.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top