Ένα σωστά συντηρημένο αυτοκίνητο μπορεί να καταναλώνει σημαντικά λιγότερο καύσιμο.

Fact: οι εποχές που γράφαμε για επιδόσεις και για ιπποδυνάμεις αντί για οικονομία και αυτονομία, ειδικά εν όψει της αναπόδραστης ηλεκτροκίνησης, δεν πρόκειται να ξανάρθουν και να ‘μαστε καλά να τις θυμόμαστε όσοι τις ζήσαμε από μέσα και γράφαμε γι αυτές.

Οπότε, να 10+1 απλοί, γιατί-να-μην-το-σκεφτώ-αυτό-νωρίτερα τρόποι για να κάνετε τον Σκωτσέζο προπάππου σας περήφανο.

H τακτική αλλαγή λιπαντικών και φίλτρων λαδιού, αέρα και καυσίμου, είναι σημαντικά.

1. Ξεφορτωθείτε ό,τι περιττό κουβαλάτε μέσα ή πάνω στο αυτοκίνητο (μπιντόνια για βενζίνη, νταμιτζάνες για νερό από την Καισαριανή, σχάρες, μπαγκαζιέρες κ.ά.) Το οποίο, ανάλογα με τη σχολαστικότητα, την τεμπελιά ή έστω την προνοητικότητά σας για οτιδήποτε αναπάντεχο, μπορεί να ‘ναι 20-25 κιλά ή και παραπάνω.

2. Αν είναι ώρα να αλλάξετε ελαστικά, αποφύγετε τα φαρδύτερα που αυξάνουν την τριβή κύλισης χωρίς να προσφέρουν απτή διαφορά σε πρόσφυση. Επειδή μάλιστα αυτά είναι κατά κανόνα και χαμηλού προφίλ, προσφέρουν σημαντικά λιγότερη άνεση, ειδικά στις καθημερινές αστικές διαδρομές.

3. Και μιλώντας για ελαστικά, φροντίστε αυτά να είναι πάντα στις πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σας, για κάθε διαδρομή. Διότι μικρότερες από τις συνιστάμενες πιέσεις σημαίνουν αυξημένη αντίσταση, άρα και μεγαλύτερη κατανάλωση· μεγαλύτερες, λιγότερη άνεση και ανόμοια φθορά ελαστικού.

4. Ένα σωστά συντηρημένο αυτοκίνητο μπορεί να καταναλώνει σημαντικά λιγότερο καύσιμο – 10% ή και περισσότερο. Απλά πράγματα, όπως η τακτική αλλαγή λιπαντικών και φίλτρων λαδιού, αέρα και καυσίμου, είναι σημαντικά και για την αποδοτικότερη και οικονομικότερη λειτουργία ενός κινητήρα και για τη μακροημέρευσή του.

5. Αν το αυτοκίνητό σας διαθέτει Stop/Start μην το απενεργοποιείτε, ειδικά σε συνθήκες σταμάτα/ξεκίνα. Που είναι αυτές ακριβώς για τις οποίες το Stop/Start είναι πλέον στάνταρ πρακτικά σε κάθε καινούργιο αυτοκίνητο. Προσοχή όμως! Αν το αυτοκίνητό σας δεν το διαθέτει και ο αναμενόμενος χρόνος ακινητοποίησης είναι σχετικά σύντομος (π.χ. μικρότερος από 1’-1’:30), μην επιχειρείτε να «φτιάξετε» το δικό σας Stop/Start, σβήνοντας και βάζοντας μπρος κάθε τόσο. Η μπαταρία και η μίζα σ’ ένα αυτοκίνητο με Stop/Start είναι σχεδιασμένες για να το υποστηρίζουν, οι δικές σας όχι. Αν το μιμείστε συχνά και οι δυο θα σας αποχαιρετήσουν σύντομα.

6. Αν η θερμοκρασία είναι τέτοια που σας επιτρέπει να ταξιδεύετε με κλειστά παράθυρα και χωρίς A/C κάντε το. Ταξιδέψτε έτσι. Με κλειστά παράθυρα και χωρίς A/C. Ρυθμίστε τον ανεμιστήρα και την κατεύθυνση της ροής του αέρα (και αν υπάρχει ηλεκτρονικός κλιματισμός στη θέση AUTO, αλλά με απενεργοποιημένο το A/C) έτσι ώστε να σας είναι ευχάριστη. Είναι ανόητο να έχει έξω 22° C και σεις να κινείστε με το A/C στην ίδια θερμοκρασία.

Περισσότερο καύσιμο σημαίνει περισσότερο βάρος. Γιατί να κουβαλάτε 10 και 20 κιλά περισσότερα αν μπορείτε να τα βρείτε αυτά στη διαδρομή;

7. Αν το αυτοκίνητό σας έχει cruise-control, χρησιμοποιείστε το στο ταξίδι στην εθνική μιας και έτσι θα αποφύγετε περιττά πάτα/άσε. Εκτός βέβαια αν είστε μάστορας με το γκάζι και ξέρετε πότε να το πατάτε και πότε να το αφήνετε (βλ. #8 παρακάτω).

Στις κατηφόρες μάθετε να σηκώνετε το πόδι από το γκάζι.

8. Στις κατηφόρες μάθετε να σηκώνετε το πόδι από το γκάζι. Έτσι, ο κινητήρας, παίρνοντας κίνηση από τους τροχούς αντί για το αντίστροφο, «καταναλώνει» μόνο αέρα, όχι καύσιμο. Με αποτέλεσμα και η οικονομία να ωφελείται και ο κινητήρας να παίρνει ανάσες, με το επόμενο μάλιστα πάτημα γκαζιού να τον «δροσίζει» με κρύο καύσιμο.

9. Αν γνωρίζετε την κατανάλωση του αυτοκίνητου σας στο ταξίδι και πρόκειται να κινηθείτε σε διαδρομή με αρκετά πρατήρια, μη γεμίζετε το ρεζερβουάρ ξεκινώντας. Δεν είναι προφανής ο λόγος; Περισσότερο καύσιμο σημαίνει περισσότερο βάρος. Γιατί να κουβαλάτε 10 και 20 κιλά περισσότερα αν μπορείτε να τα βρείτε αυτά στη διαδρομή;

10. Μεγαλύτερη ταχύτητα σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση. Πόσο μεγαλύτερη; Τηρουμένων των αναλογιών, ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 1.0 (που πλέον συνήθως συνοδεύεται από turbo) το οποίο ταξιδεύει με 130 km/h μπορεί να καταναλώσει ακόμη και 25% περισσότερο απ’ όταν ταξιδεύει με 100 km/h.

10+1. Αν αφήνετε το αυτοκίνητό σας σε πάρκινγκ ή γκαράζ, όχι δηλαδή στον δρόμο, παρκάρετε με την όπισθεν. Γιατί; Διότι όταν ξεκινήσετε ξανά και θα χρειαστεί να κάνετε ένα τουλάχιστον πίσω-μπρος, ο κινητήρας θα είναι πιθανότατα κρύος και άρα στη λιγότερο αποδοτική του φάση. Ένας κρύος δε κινητήρας, μέχρι να φτάσει στην ιδανική του θερμοκρασία, μπορεί να καταναλώσει μέχρι και 50% περισσότερο καύσιμο. Ιδίως όταν κάνει κρύο ή/και όταν αυτός τα ‘χει τα χρονάκια του.

Υπομονή, κι αυτό θα περάσει. Ή και όχι.

 

Διαβάστε ακόμα: 7 tips για αποδοτικό κλιματισμό στο αυτοκίνητο.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top