Driven: Alfa Romeo Stelvio 2.0T 280 HP Q4. H Alfa των SUV

Η Alfa Romeo κατασκευάζει σπορ αυτοκίνητα. Πάντα κατασκεύαζε σπορ αυτοκίνητα. Έτσι, από τη στιγμή που αποφάσισε να «μπει» στα SUV, ήταν λογικό να υποθέσει κανείς πως θα κατασκεύαζε το πιο σπορ απ’ αυτά.

 

Μια εντυπωσιακή εμφάνιση συνδυάζεται με οδήγηση απολαυστικότερη από τον περισσότερο ανταγωνισμό. Η Stelvio είναι ό,τι πλησιέστερο στην Porsche Macan κυκλοφορεί εκεί έξω σήμερα. (photo credit Alfa Romeo)

Επιβεβαιώνοντας, με ακόμη ένα μοντέλο μετά τη Giulia, ότι δεν έχει ξεχάσει την εποχή που προσέφερε κλασική ομορφιά ωσάν να είχε την αποκλειστικότητα. Γιατί, κακά τα ψέματα, η Stelvio δείχνει πολύ πιο ξεχωριστή απ’ οποιονδήποτε από τους προφανείς της ανταγωνιστές.

Είναι βέβαια κι αυτό το όνομα…

Όχι το Stelvio –γι αυτό πιο κάτω–, το Alfa Romeo. Η μελωδικότητα του οποίου οφείλεται βέβαια στο δεύτερο συνθετικό του. Γιατί, από τότε που ο Shakespeare ανακάλυψε ένα ξεχασμένο ρομάντζο με τίτλο “The Tragical History of Romeus and Juliet” κάποιου Arthur Brooke (μετάφραση στα Αγγλικά μιας ιστορίας ενός Matteo Bandello, σε νουβέλες του οποίου, εδώ που τα λέμε, έχει βασιστεί πολλάκις ο Shakespeare, μιας κι εδώ δεν γράφουμε μόνο για αυτοκίνητα) και το μετέτρεψε σε θεατρικό έργο, το “Romeo” έγινε συνώνυμο του έρωτα.

Και πόσο επιτυχημένη ήταν η προσθήκη, στο αρκτικόλεξο της Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, του επωνύμου του μηχανικού Nicola Romeo μετά την απόκτηση, το 1918, της A.L.F.A. από τη δική του “Ing. Nicola Romeo e Co.”! Τι, όχι; Ψιθυρίστε “Alfa Romeo”… Δεν ακούγεται σαν να δίνετε ερωτικό κατευόδιο σε κάποια ξεχασμένη ρομαντική γλώσσα; Όνομα που, όπως οτιδήποτε έχει να κάνει με την Alfa Romeo, θέλει ένα άρθρο από μόνο του.

Η Alfa Romeo επιβεβαιώνει, με ακόμη ένα μοντέλο μετά τη Giulia, ότι δεν έχει ξεχάσει την εποχή που προσέφερε κλασική ομορφιά ωσάν να είχε την αποκλειστικότητα. (photo credit Alfa Romeo)

Όπως άλλωστε και το έμβλημα

Το οποίο αποπνέει μια, ας πούμε, μεσαιωνική αύρα. Ένας Romano Cattaneo που το σχεδίασε, το 1910, όταν η ως άνω Fabbrica διαδέχθηκε τη γαλλοϊταλική Società Anonima Italiana Darracq, συνδύασε δυο οικόσημα από την ιστορία της πόλης του Μιλάνου.

Αριστερά, έβαλε τον κόκκινο σταυρό, σε λευκό φόντο – έμβλημα του Μιλάνου. Ο Cattaneo το πρωτοείδε, λένε, στο Castello Sforzesco, εξοχικό του εξοχότατου Francesco Sforza, δούκα της πόλης τον 15ο αιώνα, και πολύ του άρεσε. Ο κόκκινος σταυρός ήταν βέβαια αυτό που έφεραν στις στολές τους οι σταυροφόροι – εξ ου και σταυρο-φορίες.

Την εποχή βέβαια των οποίων, όταν έβλεπες κάποιους με κόκκινους σταυρούς στη στολή να τρέχουν προς το μέρος σου, δεν έλεγες «δόξα τω Θεώ, έφτασε ο Ερυθρός Σταυρός», αλλά κάτι σε «τρεχάτε ποδαράκια μου κ.λπ.» Ειδικά αν ήσουν Μουσουλμάνος. Όπερ μας οδηγεί στο δεξί μέρος του εμβλήματος.

Το οποίο δείχνει ένα τεράστιο φίδι να καταπίνει έναν άνθρωπο. Ο οποίος άνθρωπος, στο πνεύμα της θρησκόληπτης εποχής, ήταν ένας Σαρακηνός, ένας Μαυριτανός, ένας Άραβας, ένας πείτε-τον-όπως-θέλετε, ένας Μουσουλμάνος, τέλος πάντων. Έτσι, το έμβλημα, στο σύνολό του, συμβολίζει τις νίκες των σταυροφόρων απέναντι στους «άπιστους». Στην Alfa Romeo βέβαια, κάθε φορά που τους ρωτάς τι ακριβώς συμβολίζει το σήμα τους, κάνουν το κουνέλι: «Είναι ένας αρχαίος θυρεός της πόλης μας, μη δίνετε σημασία».

Και για να τελειώνουμε με τα ονόματα και τα σήματα, το SUV της Alfa Romeo –που δεν είναι ακριβώς το πρώτο για τη μάρκα, αφού, το 1954, είχε εμφανιστεί το βασισμένο στο στρατιωτικό AR 51 (Autovettura da Ricognizione=Όχημα Αναγνώρισης) Matta=τρελό– ονομάστηκε Stelvio προς τιμήν του φημισμένου Passo dello Stelvio, στις ιταλικές ανατολικές Άλπεις, πάμε παρακάτω.

Η Stelvio, που λέτε, όπως εξάλλου και η Giulia στην οποία βασίζεται, είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά σε ποιότητα απ’ οτιδήποτε έχει παρουσιάσει η Alfa Romeo τα τελευταία 30τόσα χρόνια. Και δεν είναι μόνο αυτό. Διαθέτει εντυπωσιακή εμφάνιση, προσφέροντας ταυτόχρονα οδήγηση απολαυστικότερη από τους περισσότερους από τους ανταγωνιστές της. Σε οδική δε συμπεριφορά, είναι ό,τι πλησιέστερο στην Porsche Macan κυκλοφορεί εκεί έξω σήμερα.

H Stelvio είναι ένα ρεαλιστικό Gran Turismo για τον 21ο αιώνα και δείχνει πολύ πιο ξεχωριστή απ’ οποιονδήποτε από τους προφανείς ανταγωνιστές της.

Αμεσότητα 24/7

Ή και καλύτερο ακόμη, σε κάποια σημεία. Στην αμεσότητα του τιμονιού, για παράδειγμα, το οποίο, όπως άλλωστε στις περισσότερες Alfa, ακόμη κι αν δεν «κόβει» και τόσο για μέσα στην πόλη απαιτώντας πάντα αυτή την έξτρα μανούβρα που δεν περίμενες, είναι ό,τι αμεσότερο υπάρχει σ’ αυτή την πλευρά της Formula 1.

Η οποία αμεσότητα επαναλαμβάνεται και στις αντιδράσεις της Stelvio σε κάθε σου απαίτηση για απότομη αλλαγή κατεύθυνσης. Βέβαια, στο δρόμο, εκεί που έχει δηλαδή σημασία, οι Alfa Romeo πάντα «κεντούσαν», όρος που εκλείπει όλο και περισσότερο από τα αποστειρωμένα, ποικιλοτρόπως υποβοηθούμενα και υποβασταζόμενα αυτοκίνητα του σήμερα.

Στο πλαίσιο όμως του εφικτού για ένα ψηλό αυτοκίνητο κοντά στα 1.800 κιλά, παρά μάλιστα τη χρήση αλουμινίου, η υπό κανονικές συνθήκες πισωκίνητη Stelvio (με το σύστημα τετρακίνησης Q4 που μπορεί να «στείλει» μέχρι και 50% της ροπής στους μπροστινούς τροχούς) έχει εξαιρετικό στήσιμο, καταφέρνοντας και να κρατήσει την ισορροπία της μέχρι το όριο της ηλεκτρονικής σου υποστήριξης, και, στο πρόγραμμα Dynamic, να προσφέρει πραγματική απόλαυση, παραπέμποντας σε γνήσιο πισωκίνητο, δυνατό αυτοκίνητο που θυμίζει SUV μόνο απ’ έξω.

Ποιοτικό εσωτερικό που παραπέμπει στη Giulia. Μελανό σημείο τα γραφικά και το επίπεδο πληροφόρησης του συστήματος πλοήγησης. Η θέση οδήγησης θα μπορούσε να προσφέρει καλύτερη πλευρική στήριξη. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο προβλέπει τις προθέσεις του οδηγού. Παραγγείλτε τη δική σας Stelvio με τα μεγάλα paddles στο τιμόνι για ακόμη μεγαλύτερη απόλαυση. (photo credit Alfa Romeo)

Σημειώσεις για το facelift

Εντάξει, θα βοηθούσε αν η μάλλον ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης προσέφερε καλύτερη πλευρική στήριξη – και να μια σημείωση για το facelift. Να κι άλλη μια: τα γραφικά του συστήματος πλοήγησης θυμίζουν Super Mario Bros δεκαετίας’80 και ουδόλως συνάδουν, όπως άλλωστε και το επίπεδο πληροφόρησης, μ’ ένα καθόλα ποιοτικό αυτοκίνητο αξίας 60 και πλέον χιλιάδων ευρώ που, πέρα από τις αξιοζήλευτες επιδόσεις του, μπορεί να σε πάει και στο πιο απομακρυσμένο μέρος.

Δυο πραγματάκια ακόμη. Πρώτα, τα φρένα. Τα οποία, όντας, αν δεν κάνω λάθος, by-wire, σχεδιάστηκαν για να έχουν μια σταθερή, προβλέψιμη απόκριση. Κάτι που, στη θεωρία, είναι βέβαια απόλυτα λογικό. Στην πράξη όμως, τα φρένα της Stelvio, αν και αξιοθαύμαστα δυνατά και ακούραστα, έχουν μια, να την πούμε περίεργη; αίσθηση λίγο πριν την τελική ακινητοποίηση που, για να σταματήσει ομαλά το αυτοκίνητο, σε διόδια για παράδειγμα, απαιτεί εξοικείωση.


Διαβάστε ακόμα: Nissan Micra 1.5 dCi. Μεταμόρφωση


Ποιος θέλει πια μηχανικό κιβώτιο;

Όλα αυτά βέβαια τα ξεχνάς όταν ζήσεις έστω και για λίγο με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο από την ZF. Το οποίο είναι και ιδανικά κλιμακωμένο για κάθε περίσταση, και προικισμένο με αστραπιαίες αλλαγές που, στο πρόγραμμα Dynamic, συνοδεύονται από ένα απολαυστικό «κλότσημα» σε κάθε ανέβασμα και μια «αγωνιστική» ξερογκαζιά σε κάθε κατέβασμα. Ο προγραμματισμός του δε αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τον 2λιτρο turbo κινητήρα της Alfa Romeo, τόσο που θυμίζει 3λιτρο ατμοσφαιρικό.

Η Alfa Romeo, σχεδόν από το πουθενά, δημιούργησε ένα εξαιρετικό SUV επιδόσεων για μια κατηγορία στην οποία μέχρι σήμερα κυριαρχούσαν αντίστοιχα μοντέλα του γερμανικού αυτοκινητικού βορρά. (photo credit Alfa Romeo)

Το στοίχημα

Αναμφίβολα, η Alfa Romeo, σχεδόν από το πουθενά (εντάξει, όχι από το πουθενά, από τη Giulia, αλλά καταλαβαίνετε τι εννοώ), σε μια κατηγορία στην οποία μέχρι σήμερα κυριαρχούσαν αντίστοιχα μοντέλα του γερμανικού αυτοκινητικού βορρά, δημιούργησε ένα εξαιρετικό SUV επιδόσεων. Και ταυτόχρονα ένα στοίχημα για την ίδια.

Διότι οι εδραιωμένες εντυπώσεις δύσκολα παραβλέπονται και ερωτήματα για το πόσο αξιόπιστη θα είναι η Stelvio απέναντι στον ως άνω καταξιωμένο ανταγωνισμό προφανώς και θα συνεχίσουν να υπάρχουν, μέχρι τουλάχιστον αποδείξεως του αντιθέτου. Αλλά τις Alfa πάντα τις αγόραζες με την καρδιά, όχι με το μυαλό, έτσι δεν είναι;

Πάντως, για σας που επιθυμείτε κάτι διαφορετικό και, γιατί όχι περισσότερο στυλ και προσωπικότητα απ’ όση προσφέρουν Γερμανοί, Ιάπωνες και Κορεάτες, ή που απλώς αναζητείτε αληθινή οδηγική απόλαυση παρά έναν άβολο συμβιβασμό, η Stelvio, ένα ρεαλιστικό Gran Turismo για τον 21ο αιώνα, απέχει ελάχιστα από το να χαρακτηριστεί μονόδρομος.

Τα βασικά

Μοντέλο: Alfa Romeo Stelvio 2.0T 280 HP Q4
Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας με turbo, 1995 κ.ε.
Ισχύς: 280 HP @ 5250 rpm
Ροπή: 400 Nm @ 2250 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: 4×4/αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 7 lt/100 km (επίσημη), 11,5 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 5,7”
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Τιμή: από €62.200

 

Διαβάστε ακόμα: Με τη Mercedes-Benz στους δρόμους του κρασιού – Στο Κτήμα Σκούρα με τη νέα E-Class Coupé

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή του μήνα

Εύκολα, γρήγορα και πάντα οικονομικά. Αρκεί να έχετε εμπιστοσύνη στο γούστο σας.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η ομπρέλα από το περίπτερο, το σκουφί του Άγιου Βασίλη και τρία ακόμα φάουλ που είναι εύκολο να κάνεις αλλά και πολύ απλό να αποφύγεις, όσο η θερμοκρασία κατεβαίνει.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Τα παιδάκια και οι ψαράδες είναι γλύκες με γαλότσες και ανοράκ. Οι υπόλοιποι; Δώστε προσοχή στη σόλα, στο υλικό κατασκευής και στο μοντέλο (μποτάκι απαραιτήτως), για να κρατήσετε τα πόδια σας στεγνά και το στυλ σας αλώβητο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το Andro και το Bespoke Athens υποδέχθηκαν τον Master Tailor Gennaro Annunziata, σε μια συνάντηση για τους λάτρεις της υψηλής ραπτικής για τζέντλεμεν.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro