Πώς; Με το εμπνευσμένο από το παρελθόν και σχεδιασμένο για το μέλλον L500 R HΥbrid. Τα οποία, συνδυάζοντας έναν βενζινοκινητήρα 270 ίππων με δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα), αποδίδει συνολικά 500 ίππους. Το δε χαμηλό του βάρος (1.000 κ.) και το ανάλογα χαμηλό του ύψος (μόλις 1 μ.) του επιτρέπουν να φτάνει, από στάση, τα 100 km/h σε 2,5” και το χιλιόμετρο σε 19”.
Η εμπειρία της Peugeot Sport από τις επιδόσεις των οδηγών της σε αγώνες κάθε είδους –μεταξύ των οποίων οι σχετικά πρόσφατες των Ari Vatanen, Robby Unser και Sébastien Loeb στο Pikes Peak– περνάει και στο εσωτερικό του L500 R HYbrid, το οποίο η εταιρεία ονομάζει i-Cockpit.
Τα χρώματα των παλαιών αγωνιστικών Peugeot έχουν σοφά διατηρηθεί, μόνο που η διθέσια διάταξη του L45 της δεκαετίας του 1910 έχει πλέον μετατραπεί σε μονοθέσια, με το ρόλο του συνοδηγού, όπως τουλάχιστον τον φαντάζεται η Peugeot, για το μέλλον των μηχανοκίνητων σπορ να παίζουν τώρα ολογράμματα. Sic transit…
Όσο για εκείνο το θρυλικό L45 (ονομασμένο έτσι από το μικρό, για την εποχή των μεγάλων κυβισμών, 4κύλινδρο κινητήρα των 4,5 λίτρων, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 16 βαλβίδες) ήταν δημιουργία μιας μικρής ομάδας οδηγών/μηχανικών, την οποία αποτελούσαν οι Georges Boillot, Jules Goux και Paolo Zuccarelli, σε συνεργασία με τον σχεδιαστή/μηχανικό Ernest Henry, εκ των κορυφαίων στη θεωρία, το σχεδιασμό και την κατασκευή τέτοιων κινητήρων.
Μάλιστα, τόσο πρωτοποριακά και τεχνολογικά προηγμένα ήταν τα σχέδια του Ελβετού ώστε ορισμένοι τα θεωρούσαν από ανεφάρμοστα έως… εξωγήινα. Εξ ου και η ονομασία «Τσαρλατάνοι» που είχαν δώσει στην ομάδα οι, ας πούμε, λίγο πιο συντηρητικοί συνάδελφοί τους τότε στην Peugeot, οι οποίοι έβλεπαν τη δημιουργία ενός αγωνιστικού όπως το L45 ως αυτοκινητική χίμαιρα.
Η κληρονομιά όμως που το L45, αλλά και τα προγενέστερα L76, L57 και L4, άφησαν στο σημερινό L500 R HYbrid και την Peugeot Sport κάθε άλλο παρά τους δικαιώνει.
Διαβάστε ακόμα – Νέο Suzuki Baleno: La vita è bella