L500 front

Οι δυο ηλεκτροκινητήρες και ο βενζινοκινητήρας του L500 R HYbrid αποδίδουν συνολικά 500 ίππους. Το χαμηλό βάρος και ύψος χαρίζουν κορυφαίες επιδόσεις. (Φωτό: Peugeot)

Πώς; Με το εμπνευσμένο από το παρελθόν και σχεδιασμένο για το μέλλον L500 R HΥbrid. Τα οποία, συνδυάζοντας έναν βενζινοκινητήρα 270 ίππων με δυο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα), αποδίδει συνολικά 500 ίππους. Το δε χαμηλό του βάρος (1.000 κ.) και το ανάλογα χαμηλό του ύψος (μόλις 1 μ.) του επιτρέπουν να φτάνει, από στάση, τα 100 km/h σε 2,5” και το χιλιόμετρο σε 19”.

Η εμπειρία της Peugeot Sport από τις επιδόσεις των οδηγών της σε αγώνες κάθε είδους –μεταξύ των οποίων οι σχετικά πρόσφατες των Ari Vatanen, Robby Unser και Sébastien Loeb στο Pikes Peak– περνάει και στο εσωτερικό του L500 R HYbrid, το οποίο η εταιρεία ονομάζει i-Cockpit.

L500 rear

Με δεδομένη τη φουτουριστική του εμφάνιση, είναι απίθανο το L500 να περάσει αυτούσιο στην παραγωγή. Σηματοδοτεί ωστόσο τις προθέσεις της Peugeot για τα μελλοντικά της αγωνιστικά, και όχι μόνο, μοντέλα. (Φωτό:Peugeot)

Τα χρώματα των παλαιών αγωνιστικών Peugeot έχουν σοφά διατηρηθεί, μόνο που η διθέσια διάταξη του L45 της δεκαετίας του 1910 έχει πλέον μετατραπεί σε μονοθέσια, με το ρόλο του συνοδηγού, όπως τουλάχιστον τον φαντάζεται η Peugeot, για το μέλλον των μηχανοκίνητων σπορ να παίζουν τώρα ολογράμματα. Sic transit…

Tόσο πρωτοποριακά και τεχνολογικά προηγμένα ήταν τα σχέδια του Ελβετού ώστε ορισμένοι τα θεωρούσαν από ανεφάρμοστα έως… εξωγήινα.
L45

Το L45 της δεκαετίας του 1910, αλλά και τα προγενέστερα L76, L57 και L4, ήταν δημιουργίες της θρυλικής –έως και διαβόητης– ομάδας των “Charlatans Peugeot”. (Φωτό: Conceptcarz)

Όσο για εκείνο το θρυλικό L45 (ονομασμένο έτσι από το μικρό, για την εποχή των μεγάλων κυβισμών, 4κύλινδρο κινητήρα των 4,5 λίτρων, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 16 βαλβίδες) ήταν δημιουργία μιας μικρής ομάδας οδηγών/μηχανικών, την οποία αποτελούσαν οι Georges Boillot, Jules Goux και Paolo Zuccarelli, σε συνεργασία με τον σχεδιαστή/μηχανικό Ernest Henry, εκ των κορυφαίων στη θεωρία, το σχεδιασμό και την κατασκευή τέτοιων κινητήρων.

Μάλιστα, τόσο πρωτοποριακά και τεχνολογικά προηγμένα ήταν τα σχέδια του Ελβετού ώστε ορισμένοι τα θεωρούσαν από ανεφάρμοστα έως… εξωγήινα. Εξ ου και η ονομασία «Τσαρλατάνοι» που είχαν δώσει στην ομάδα οι, ας πούμε, λίγο πιο συντηρητικοί συνάδελφοί τους τότε στην Peugeot, οι οποίοι έβλεπαν τη δημιουργία ενός αγωνιστικού όπως το L45 ως αυτοκινητική χίμαιρα.

L500 cockpit

Σύμφωνα με την εταιρεία, το i-Cockpit του L500, με το μικρό τιμόνι και τα δυο HUD ολογράμματα, είναι σχεδιασμένο για να είναι «ένα με τον οδηγό». (Φωτό: Peugeot)

Η κληρονομιά όμως που το L45, αλλά και τα προγενέστερα L76, L57 και L4, άφησαν στο σημερινό L500 R HYbrid και την Peugeot Sport κάθε άλλο παρά τους δικαιώνει.

 

Διαβάστε ακόμα – Νέο Suzuki Baleno: La vita è bella

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top