Νέο Touareg: η Volkswagen στα χωράφια των Porsche, BMW και Audi

To καινούριο Touareg μπορεί ίσως ν’ ανέβει ακόμα και το Μεγάλο Μετέωρο κατάστηθα, αλλά η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσει είναι οι πραγματικές προσδοκίες του τυπικού του αγοραστή.

 

Η τρίτη γενιά Touareg είναι αναμφισβήτητα ένα επιβλητικό αυτοκίνητο. Σε σχέση δε με το απερχόμενο είναι εμφανώς μακρύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Διότι πλέον η δυσκολότερη διαδρομή την οποία θα κληθεί να διασχίσει το σύγχρονο Touareg δεν είναι ούτε ένα δύσβατο τέλμα, ούτε ένας ορμητικός χείμαρρος, ούτε ένα χαώδες χάσμα, ούτε μια επίβουλη σάρα. Αν και, με τη (στάνταρ) τετρακίνηση 4Motion, την (προαιρετική) αερανάρτηση, τις ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές μπάρες, τους 3λιτρους diesel V6, τα εφτά προγράμματα οδήγησης και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, είμαι σίγουρος πως το μεγάλο Volkswagen μπορεί να σκίσει κάθε σελίδα του λεξικού για γεωγραφικά εμπόδια.

Η Φύση, αν και ανεξάντλητη σε βράχους, λάσπες και κλίσεις –καλά σε Κολωνακιώτικα πεζοδρόμια–, σηκώνει τα χέρια ψηλά μπροστά σ’ αυτό το σύγχρονο απαύγασμα τεχνολογίας. Το «γάντι» όμως που καλείται να σηκώσει το σημερινό Touareg είναι η απόκρημνη, ανήλια, βόρεια πλευρά των σημερινών, πραγματικών προσδοκιών του πελάτη. Μόνη η τεχνολογία δεν αρκεί για τη φοβερή αυτή πρόκληση, χρειάζεται κάτι το ξεχωριστό που θα ανεβάσει τη Volkswagen σ’ αυτή την απότομη πλαγιά της αγοράς.

Σκοπός του Touareg δεν είναι η κερδοφορία του ίδιου του μοντέλου – αυτή δεν θα μπορούσε ποτέ να επιτευχθεί αν η Volkswagen δεν ήταν η Volkswagen. Απώτερος σκοπός του είναι να προσδώσει μια αύρα ακατανίκητης επιθυμίας για το σύνολο της γκάμας της εταιρείας. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Μπορεί βέβαια εσείς να μη δίνετε και μεγάλη σημασία σ’ αυτό που ονομάζουμε “brand values”, στις αξίες, στις αρχές, αν προτιμάτε, μια μάρκας, αλλά αυτές υφίστανται στο μυαλό των περισσοτέρων, υποσυνείδητα έστω. Κατά συνέπεια, η αδιάκοπη επένδυση της Volkswagen στο να κάνει το συνηθισμένο εξαιρετικά καλά, σημαίνει πως ο πελάτης πλέον περιμένει από τη μάρκα μια πολύ συγκεκριμένη σειρά από συνειρμούς και προσδοκίες.

Απώτερος σκοπός, και λόγος ίσως ύπαρξης του Touareg, είναι να προσδώσει στον καταναλωτή εκεί έξω μια αύρα ακατανίκητης επιθυμίας για το σύνολο των μοντέλων της εταιρείας.

Τώρα λοιπόν, με το νέο Touareg (αλλά και με το Arteon, λίγο νωρίτερα) η Volkswagen βάζει ένα άρμα μάχης (με την καλή έννοια) στα χωράφια των πιο premium Γερμανών ανταγωνιστών της. Ενέργεια που απέχει από την κοινότοπη, αν και απόλυτα λογική, πρακτική τού να πουλάς κάτι για κέρδος, και τείνει προς τη νεφελώδη περιοχή του κοινωνικού ανταγωνισμού, αν καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Θα είναι λοιπόν ευχής έργον –για τη Volkswagen– αν το νέο Touareg προξενήσει μαζική υστερία στην ευημερούσα κατηγορία των αγοραστών πολυτελών 4×4. Με τον ως άνω όμως ανταγωνισμό να είναι αυτός που είναι –ανικτοίρμων, άσπλαχνος και ανελέητος– η πορεία του μεγάλου Volkswagen αναμένεται να είναι σπαρμένη με οτιδήποτε άλλο εκτός από ροδοπέταλα – με νάρκες πιθανότατα.

Στο εσωτερικό, εμφανίζεται για πρώτη φορά το “Innovision Cockpit”, συνδυασμός οθονών 12”, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, και 15”, για το infotainment που καταργεί συμβατικά πλήκτρα και διακόπτες. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Ωστόσο, σκοπός αυτοκινήτων όπως το Touareg, για κατασκευαστές όπως η Volkswagen τουλάχιστον, δεν είναι η κερδοφορία του ίδιου του μοντέλου – αυτή δεν θα μπορούσε ποτέ να επιτευχθεί αν η Volkswagen δεν ήταν η Volkswagen. Όχι, απώτερος σκοπός, και λόγος ίσως ύπαρξης του Touareg, είναι να προσδώσει στον καταναλωτή εκεί έξω μια αύρα ακατανίκητης επιθυμίας για το σύνολο των μοντέλων της εταιρείας.

Με το σκεπτικό να είναι πως ο αγοραστής ενός Polo με εξοπλισμό νησιώτικου rent-a-car θα προσβλέπει στη μακρινή προοπτική της απόκτησης ενός Touareg με τον ίδιο τρόπο που ένας επισκέπτης στα Μετέωρα της εισαγωγής προσβλέπει σε μια εξίσου μακρινή επίσκεψη στην Αγία Αικατερίνη του Σινά. Αγοράζοντας στην πορεία –για το Touareg, όχι για το Σινά– Golf, T-Roc και Tiguan.

Με την τετρακίνηση, την αερανάρτηση, τα εφτά προγράμματα οδήγησης, τους 3λιτρους diesel V6 και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, το νέο Touareg μπορεί να σκίσει κάθε σελίδα του λεξικού για γεωγραφικά εμπόδια. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Το πλήρως ανασχεδιασμένο Touareg πάντως είναι ήδη διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν από €77.700, με αναμενόμενα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, για την έκδοση του 3λιτρου diesel V6 με τους 231 ίππους – γιατί υπάρχει και έκδοση του ίδιου diesel με 286 ίππους και τιμή από €84.000. Τιμές και οι δυο που το τοποθετούν στο κάτω μέρος της κατηγορίας των πολυτελών 4×4 – μόνο μια έκδοση του Volvo XC90, αν δεν κάνω λάθος, είναι φθηνότερη, κι αυτή ελάχιστα.

Με την αφορμή, θα ακολουθήσουν και εκδόσεις με βενζινοκινητήρα V6 340 ίππων και μ’ έναν ακόμη diesel V8 με 421PS και 900 Nm ροπής.

Περισσότερα και οδηγικές εντυπώσεις για το νέο Touareg σύντομα. Για την ώρα, δείτε τη ναυαρχίδα της Volkswagen εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Bentley Mulsanne W.O. Edition – Αυτά καλό είναι να μη γίνονται

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Αυτό θα πει ευγενής ανταγωνισμός. Ο Dieter Zetsche, επί χρόνια CEO της Mercedes, βγήκε στη σύνταξη έπειτα από 49 χρόνια ευδόκιμης παρουσίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όμως, η BMW, η μεγάλη αντίπαλος της Mercedes, όχι μόνο δεν τον ξέχασε αλλά τον αποχαιρέτησε με μία εμπνευσμένη διαφήμιση (και έναν αληθοφανή σωσία). Εντάξει μια προβοκατόρικη νότα την έχει, αλλά με αισθητική.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι όμορφο και κομψό, αλλά δεν συγχωρεί αστοχίες στο στυλ, διαφορετικά θα μοιάζετε με σοβατζή ή ζαλισμένη Χιονάτη. Φοράμε λευκά τζην Antony Morato και Pepe Jeans και σας προτείνουμε πώς τα συνδυάσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο επιχειρηματίας, chef patissier και καθηγητής γαστρονομίας σε σχολές στο Παρίσι και την Αθήνα, αποκωδικοποιεί -και τεκμηριώνει- το στυλ του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο δαιμόνιος Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης κατάλαβε ότι το να είσαι… influencer είναι χαριτωμένο αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μικρό κατάστημα στο 5 αστέρων ξενοδοχείο Abaton Island Resort & Spa, στη Χερσόνησο της Κρήτης. Ένα concept store που έχει σε κάθε γωνία την υπογραφή του καλού γούστου και της χαράς της ζωής. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro