Το νέο Opel Mokka, ειδικά με αυτή την τολμηρή διχρωμία, είναι ένα από τα πιο στιλάτα crossover/SUV εκεί έξω σήμερα, δείχνοντας φρέσκο, νεανικό και μοντέρνο (photo Opel).

Εδώ και ώρα προσπαθώ να θυμηθώ ποιο άλλο αυτοκίνητο έχει αλλάξει τόσο από γενιά σε γενιά και δεν τα καταφέρνω. Μα δείτε το. Είναι ποτέ δυνατόν, παρατηρώντας το σημερινό Opel Mokka, να σκεφτείς ότι η δεύτερη γενιά Mokka είναι λογική εξέλιξη, ή, έστω, ότι έχει κάποια συγγένεια με εκείνη την άγαρμπη πρώτη; Είμαι σίγουρος πως όχι.

Διότι αυτό το Mokka, ειδικά με αυτή την τολμηρή διχρωμία, είναι ένα από τα πιο κομψά crossover/SUV εκεί έξω [θυμήθηκα, η A-Class!] όντας παράλληλα και μια απρόσμενα ξεχωριστή εναλλακτική πρόταση απέναντι στα T-Cross, Puma, Kona κ.ά. του σήμερα.

Το επονομαζόμενο Opel Pure Panel συνδυάζει δύο ευμεγέθεις οθόνες, μία για το καντράν και μία αφής για το infotainment.

Αυτό είναι το νέο πρόσωπο της Opel, στην κυριολεξία μάλιστα –“Opel Vizor” το λέει η εταιρεία–, το οποίο, παραπέμποντας σε full-face κράνος, ενσωματώνει αρμονικά μια λεπτή faux μάσκα, εξίσου λεπτά φωτιστικά σώματα LED και το χαρακτηριστικό Opel Blitz στη μέση. Στοιχεία που συνδυάζονται με τις τσακίσεις στα πλευρά του αυτοκινήτου οι οποίες σταδιακά κάνουν την εμφάνισή τους και σε άλλα μοντέλα (π.χ. Corsa, Astra) της μάρκας.

Βλέπετε, κάπως πρέπει να ξεχωρίζουν τα σημερινά Opel από τα Peugeot στα οποία βασίζονται από το 2019 όταν η PSA απέκτησε την ιστορική μάρκα εντάσσοντάς τη και αυτή στον όμιλο Stellantis. Οπότε και επέλεξε, πολύ σωστά, τα ανανεωμένα γερμανικά της αυτοκίνητα να αποτελούν, οπτικά τουλάχιστον, εντελώς νέα μοντέλα παρά ρυτιδιασμένα, ανακυκλωμένα Opel.

To ξεκάθαρα δομημένο Pure Panel συνδυάζει δύο μεγάλες οθόνες και εύχρηστα χειριστήρια, αποφεύγοντας την ψηφιακή φλυαρία και εστιάζοντας στα αναγκαία. Η έκδοση 1.5 diesel συνοδεύεται αποκλειστικά από 6άρι μηχανικό κιβώτιο (photo Drive).

Το Mokka λοιπόν είναι που τα ξεκίνησε όλα αυτά. Υπεύθυνος δε για τα σχεδιαστικά στοιχεία με τα οποία η Stellantis σκοπεύει να αλλάξει ριζικά την προσλαμβανόμενη από το κοινό τα τελευταία χρόνια εικόνα της μάρκας είναι ο επί τούτου βραβευμένος Βρετανός Mark Adams, Επικεφαλής Σχεδιασμού της Opel.

Κοινό που θα προσλάβει τη νέα αυτή εικόνα και από το καινούργιο εσωτερικό. Όπου το επονομαζόμενο Opel Pure Panel συνδυάζει δύο ευμεγέθεις οθόνες, μία για το καντράν και μία αφής για το infotainment, ενώ αποφεύγει, χρησιμοποιώντας εύχρηστα χειριστήρια στις λογικές τους θέσεις, την ψηφιακή φλυαρία των γαλλικών αδελφών μοντέλων, εστιάζοντας στα αναγκαία.

Το diesel Mokka, για παράδειγμα, ακόμα και με συνεχή χρήση εντός πόλης, δεν θα καταναλώσει πάνω από 6 lt/100 km και ακόμα και κάτω από 5 lt/100 km εκτός.

Τα παραπάνω συμπληρώνονται από διχρωμία σε πόρτες και καθίσματα, κόκκινο πλαίσιο που περικλείει το ταμπλό, όμορφο δερμάτινο τιμόνι και καλή θέση οδήγησης. Με αποτέλεσμα το εσωτερικό του νέου Mokka να είναι και ξεκάθαρα δομημένο, και εύχρηστο για επίπεδο χειριστή «Αρχάριος», και πιο στιλάτο απ’ ό,τι θα περίμενες για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας – και στάδια βέβαια μπροστά από εκείνο της προηγούμενης γενιάς.

Κάτω από το μαύρο καπό του συγκεκριμένου Mokka βρίσκεται ένας πετρελαιοκινητήρας 1.5 (η Stellantis πιστεύει στη μακροημέρευση του diesel), με turbo φυσικά, με ισχύ 110 ίππους· ιπποδύναμη που ακούγεται όχι και τόσο εντυπωσιακή μόνο όταν δεν συνοδεύεται από μια γενναιόδωρη ροπή 250 Nm και από ένα σωστά κλιμακωμένο για χαρακτηριστικά κινητήρα diesel μηχανικό (και μόνο) κιβώτιο έξι σχέσεων.

Και μιας και μιλάμε για κινητήρες diesel, κύριος λόγος για τη συνεχιζόμενη εξέλιξή τους –όχι μόνο από τη Stellantis, αλλά και από άλλους ομίλους, σε παράλληλη έστω εξέλιξη με τους ηλεκτροκινητήρες– είναι βέβαια η χαμηλή τους κατανάλωση. Αυτό το diesel Mokka, για παράδειγμα, ακόμα και με συνεχή χρήση εντός πόλης, δεν θα καταναλώσει πάνω από 6 lt/100 km και ακόμα και κάτω από 5 lt/100 km εκτός.

Συγκριτικά με το προηγούμενο, το σημερινό Opel Mokka είναι τόσο βελτιωμένο, σε κάθε μάλιστα σημείο, που θα έλεγες πως πρόκειται για αυτοκίνητο από διαφορετική εταιρεία. Που βέβαια είναι (photo Opel).

Το νέο Opel Mokka διαφέρει και δείχνοντας φρέσκο, νεανικό και μοντέρνο.

Τέτοια αυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται βέβαια ούτε για να «βάζουν φωτιά στον δρόμο», όπως λένε οι έμπειροι γραφιάδες, στον δρόμο, ούτε βέβαια για να οδηγούνται σαν «τζιτιάι». Ωστόσο, ένα καλό σε μετάδοση πληροφορίας τιμόνι, μια σχετικά σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση, που περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές, αποτελεσματικά φρένα και η «ντιζελάτη» βέβαια ροπή κάνουν τη σβέλτη οδήγηση με το Mokka ευχάριστη και ασφαλή.

Εν κατακλείδι, που επίσης λένε οι έμπειροι δημοσιογράφοι, η ιδιαίτερα ποθητή σήμερα κατηγορία των μικρών/μεσαίων crossover/SUV/ξερωγωτί συνιστά ένα πρακτικά κατάμεστο, άκρως ανταγωνιστικό χρυσωρυχείο. Όπου για να ξεχωρίσεις χρειάζεσαι ένα στιλάτο αυτοκίνητο που και θα ξεφεύγει από το προβλέψιμο σχήμα των δύο όγκων, και θα προσφέρει εξοπλισμό που δεν θα χρεώνεται μια περιουσία.

Το νέο Opel Mokka τα καταφέρνει όλα αυτά τολμώντας να διαφέρει και δείχνοντας φρέσκο, νεανικό και μοντέρνο. Συγκριτικά δε με το προηγούμενο, το σημερινό Mokka είναι τόσο βελτιωμένο, σε κάθε μάλιστα σημείο, που θα έλεγες πως πρόκειται για αυτοκίνητο από διαφορετική εταιρεία. Που βέβαια είναι.

Δείτε περισσότερα για το νέο Opel Mokka εδώ  

Τα βασικά

Μοντέλο: Opel Mokka 1.5 diesel
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo diesel 1499 κ.ε.
Ισχύς: 110 HP @ 3500 rpm
Ροπή: 250 Nm @ 1750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/μηχανικό 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (επίσημη) – 5 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 10,8”
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Τιμή: από €24.350

 

Διαβάστε ακόμα: Dacia Jogger, αυτό είναι το φθηνότερο 7θέσιο που μπορείτε να αποκτήσετε.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top