Εμφάνιση που εμφανώς προαναγγέλλει το ηλεκτρικό Kona. Κάθετα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν το Tucson και οριζόντια φωτεινή λωρίδα για φώτα ημέρας (photo Hyundai).

Αυτό λοιπόν είναι το Hyundai Kona 2ης γενιάς (Kona SX2 για τους φίλους), πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης. Μοντέλο που, αντικρίζοντάς το για πρώτη φορά, ειδικά en face, είναι πολύ φυσικό να θεωρήσετε ότι είναι ηλεκτρικό. Που δεν είναι. Εντάξει, είναι και ηλεκτρικό.

Βλέπετε, σχεδιάζοντας το νέο Kona, η Hyundai δεν τήρησε την, ας πούμε, συμβατική διαδικασία εξέλιξης που θέτει ως προτεραιότητα τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), αλλά, ακολουθώντας μια «φιλοσοφία» την οποία ονομάζει EV-first, επέλεξε να ξεκινήσει από την αναπόφευκτη πλέον ηλεκτροκίνητη (EV) έκδοση, χτίζοντάς την έτσι ώστε να υπάρξουν στην πορεία και βενζινοκίνητα και υβριδικά (HEV) Kona.

Το αποτέλεσμα είναι ένα λεγόμενο φουτουριστικό μεσαίο SUV.

Επιλογή, αν μου επιτρέπεται, παράτολμη η οποία, ιδιαίτερα σε χώρες όπου η ηλεκτροκίνηση και το ιδιόμορφο design που τείνει να τη συνοδεύει (βλ. «τυφλή» εμπρός όψη) βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα, είναι πιθανόν να αποτρέψει παρά να προσελκύσει δυνητικούς αγοραστές που, ενδεχομένως, θα περίμεναν κάτι αντίστοιχα κομψό με το προηγούμενο Kona.

Αλλά αυτή είναι η δική μου γνώμη, για την εκφορά μάλιστα της οποίας δεν ερωτήθηκα καν. Εν πάση περιπτώσει, το αποτέλεσμα είναι ένα λεγόμενο φουτουριστικό μεσαίο SUV το οποίο, αν είχε στάνταρ και το πορτάκι για την πρίζα μπροστά όπως στο Kona EV, θα ορκιζόσουν πως πρόκειται για ηλεκτρικό.

Η ηθελημένη αυτή trompe-l’œil εμφάνιση συμπληρώνεται από νέα κάθετα φωτιστικά σώματα, που θυμίζουν το μεγαλύτερο Tucson, και την οριζόντια λωρίδα  Pixelated Seamless Horizon Lamp που έχει θέση φώτων ημέρας (και επαναλαμβάνεται και πίσω, κόκκινη φυσικά) και πρωτοεμφανίστηκε στο MPV Hyundai Staria [ποιο;].

Η σημερινή, ευρωπαϊκή Hyundai έχει απεμπολήσει τα Seoul-by-night ταμπλό του χθες. Κομψό, μοντέρνο και ευρύχωρο εσωτερικό με «αιωρούμενες» οθόνες που, όπως και ο επιλογέας στο τιμόνι για το κιβώτιο 7DCT, θυμίζουν Mercedes-Benz. Εύληπτο infotainment και ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Πουθενά δεν γράφει “Hyundai”. Οι τέσσερις τελείες στο τιμόνι είναι το “H” στον Κώδικα Morse (photo Hyundai).

Ηλεκτρικό ή μη, το νέο Kona διαθέτει δυναμική εμφάνιση. Με συντελεστή δε οπισθέλκουσας μόλις 0,27, υπερέχει και σε αεροδυναμική απόδοση. Κάτι που, με την προσωπική μου οδηγό, επιβεβαιώσαμε στην παραλιακή λεωφόρο μεταξύ του Grand Resort στο Λαγονήσι (στο πλαίσιο μεγαλειώδους παρουσίασης που περιλάμβανε την crème de la crème του αυτοκινητικού Τύπου) και Σουνίου – μην τα παίρνετε και τοις μετρητοίς αυτά, καλοκαίρι είναι.

Η Hyundai κατάφερε να δημιουργήσει και μια πιο ευρύχωρη καμπίνα.

Χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις και την αρχιτεκτονική που –είπαμε– βασίζεται στο επερχόμενο Kona EV, η Hyundai κατάφερε να δημιουργήσει και μια πιο ευρύχωρη καμπίνα. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από ένα «αιωρούμενο» οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες δύο οθόνες 12,3” που θυμίζουν αυτές των (ψιθυριστά) Mercedes-Benz.

Η κεντρική οθόνη είναι βέβαια αφής και ελέγχει το νέο infotainment που η Hyundai ονομάζει ccNC (connected car Navigation Cockpit). Παρά το οπτικά άκομψο αρκτικόλεξο, το νέο σύστημα είναι εύληπτο και εύχρηστο. Η δε εταιρεία το υποστηρίζει με λογισμικό ΟΤΑ (Over-the-Air) που μπορεί να βελτιώσει υπάρχουσες λειτουργίες, να προσθέσει νέες και να λύσει τυχόν προβλήματα δίχως επισκέψεις σε συνεργεία κ.λπ.

Σημαντικό είναι πάντως το ότι η Hyundai, ανθιστάμενη απέναντι στην τάση άλλων κατασκευαστών να ενσωματώνουν τη λειτουργία του κλιματισμού/εξαερισμού στο infotainment, ή, ακόμα χειρότερα, να προσθέτουν κι άλλη, μικρότερη οθόνη χαμηλότερα, έχει προικίσει το Kona με συμβατικά κουμπιά που επιτρέπουν την ως άνω λειτουργία δίχως να παίρνεις το βλέμμα σου από τον δρόμο.

Τα πίσω φώτα είναι… ιδιόμορφα. Η φωτεινή λωρίδα Pixelated Seamless Horizon Lamp επαναλαμβάνεται και πίσω. Το ότι το Kona μεγάλωσε μεταφράζεται και σε μεγαλύτερο χώρο αποσκευών – ίσως τον μεγαλύτερο στην κατηγορία (photo Hyundai).

Ο shift-by-wire επιλογέας για το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT βρίσκεται τώρα στην κολόνα του τιμονιού (όπως και στο ηλεκτροκίνητο Kona EV) επιτρέποντας περισσότερο χώρο αποθήκευσης για μικροπράγματα στην κονσόλα. Όσοι επιλέξετε το 6άρι μηχανικό κιβώτιο φροντίστε να αφήνετε τα δικά σας μικροπράγματα στο σπίτι.

Το τιμόνι δεν είναι όσο, ας πούμε, χορταστικό στο «χούφτωμα», με την καλή έννοια, όσο θυμάμαι να ήταν εκείνο του απερχόμενου Kona, ενώ, περιέργως, δεν γράφει “Hyundai” στο κέντρο· δεν έχει καν το χαρακτηριστικό κεφαλαίο “H”. Αντ’ αυτών, έχει τέσσερις τελείες που αντιπροσωπεύουν το γράμμα “H” στον Κώδικα Morse. Αλλά αυτό βέβαια το ξέρατε…

Η δεύτερη γενιά Kona είναι εξοπλισμένη με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS.

Όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης, η δεύτερη γενιά Kona είναι εξοπλισμένη με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS το οποίο περιλαμβάνει πρακτικά κάθε συνδυασμό κεφαλαίων και πεζών γραμμάτων που μπορείτε να σκεφτείτε.

Το νέο (μπροστοκίνητο) Kona διατίθεται ήδη με δύο βενζινοκινητήρες 1.0Τ, ήτοι με turbo, και 1.6 με turbo ή μη. Το ήπια υβριδικό (MHEV με μπαταρία 48V) Kona 1.0Τ συνδυάζεται με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ το «σκέτο» Kona 1.0Τ με το 7άρι αυτόματο. Και στα δύο ο 1000άρης κινητήρας βγάζει 120 άλογα.

Ο κινητήρας 1.6Τ συνδυάζεται είτε με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είτε με το αυτόματο 7DCT. Αν θέλετε τετρακίνηση για το δικό σας Kona υπάρχει και Kona 4×4 με τον κινητήρα 1.6Τ και, αποκλειστικά, το 7DCT. Και στις τρεις εκδόσεις ο 1.6Τ βγάζει 198 άλογα. Παράλληλα, διατίθεται και ένα Kona Hybrid 1.6, δίχως turbo, με 6άρι αυτόματο 6DCT και 141 άλογα. Όλα δε τα Kona είναι διαθέσιμα και σε εκδόσεις N-Line.

Οι τιμές ξεκινούν από €26.290 για το Kona 1.0T MHEV, από €28.990 για το Kona 1.0T (δίχως MHEV, αλλά με το καλό 7DCT), από €31.290 για το Kona 1.6Τ και από €31.890 για το Kona Hybrid 1.6. Τέλος, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Kona Electric αναμένεται τον Σεπτέμβριο σε δύο εκδόσεις: 48,4kWh με 156 άλογα και 65,4kWh με 218.

//Δείτε περισσότερα για τη 2η γενιά Hyundai Kona εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: BMW XM, ιδού η ισχυρότερη BMW.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top