Κάνει πολύ καλά η Skoda που προικίζει το Enyaq iV με μια μεγάλη, τυπικά Skoda, τυφλή μάσκα. Όχι ότι τη χρειάζεται, αλλά είναι ένα βήμα για να εξοικειωθείς με την ιδέα του να αγοράσεις ηλεκτρικό (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Λίγα λόγια για το έργο. Το Enyaq iV [η Skoda το γράφει ENYAQ, με κεφαλαία, αλλά εδώ δεν ακολουθούμε τάσεις, τις δημιουργούμε – και εν προκειμένω έχουμε και λόγο] είναι το πρώτο Skoda που βασίζεται στην εξελιγμένη για ηλεκτροκίνηση πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen – στην οποία «πατάει» και το Volkswagen ID.4. Βασίζεται δε στο Vision iV που η μάρκα παρουσίασε στη Γενεύη το 2019.

Το δε όνομα προέρχεται από το ιρλανδικό “enya” (εξ ου και η γνωστή από τον Ορινόκο και τη ροή του Ιρλανδή τραγουδοποιός) που σημαίνει «πηγή της ζωής»· όνομα στο οποίο η Skoda πήγε και κόλλησε το δικό της, de riguer “q” για να υπάρχει και ομοιογένεια με τα υπόλοιπα SUV/crossover της Kamiq, Karoq και Kodiaq.

Άρα δεν βλέπω το λόγο να το γράφω με κεφαλαία. Δεν φτάνει δηλαδή που αλλάζουμε γλώσσα στο πληκτρολόγιο για να γράφουμε στα ξένα, να ψάχνουμε και για Caps Lock; Ε, όχι! Όσο για το εξίσου δυσκίνητο πληκτρολογικά “iV”, το μεν “i” μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε, από “intelligent” και “innovative” έως “iconic” and “inspiring”, ενώ το “V” είναι φυσικά για το μονοσήμαντο “vehicle”.

Σε αντίθεση πάντως με το προαναφερθέν ID.4 που δείχνει ηλεκτρικό, το Enyaq iV, αν και μηχανικά παρεμφερές, διόλου ηλεκτρικό μοιάζει. Κάτι που, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, είναι και ένα από τα ζητούμενα: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μη «φωνάζουν» δηλαδή πως είναι ηλεκτρικά.

Οπότε πολύ καλά κάνει η Skoda που το προικίζει με μια ευμεγέθη, τυπικά Skoda, τυφλή μάσκα. Όχι ότι τη χρειάζεται –τι να την κάνει τη μάσκα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;– αλλά είναι, βρε αδερφέ, ένα βήμα και αυτό για να εξοικειωθείς με την ιδέα του να αγοράσεις ηλεκτρικό – και να μη μοιάζει ότι το δανείστηκες από σετ του Blade Runner.

To Digital Cockpit της Skoda τελικά αποδεικνύεται και πληροφοριακά πλήρες και εύκολα διαμορφούμενο.

Στο ίδιο μήκος κινείται και το υπόλοιπο μπροστινό μέρος, με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και τους δυο κάθετους αεραγωγούς, για λόγους αεροδυναμικής (το Enyaq iV έχει εξαιρετικό για ηλεκτρικό αυτοκίνητο συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,257), μπροστά από τα φτερά, ενώ το πίσω συμβιβάζεται με μια επιμηκυσμένη πτέρυγα ψηλά, περήφανη  γραμματοσειρά για το “Skoda” και μικρά, κομψά φώτα.

Στο εσωτερικό, αν και το μικρό μέγεθος του ψηφιακού πίνακα οργάνων αρχικά ξενίζει, το Digital Cockpit της Skoda τελικά αποδεικνύεται και πληροφοριακά πλήρες και εύκολα διαμορφούμενο, προβάλλοντας κάθε απαραίτητη πληροφορία. Σε συνδυασμό δε με μια σχεδόν τέλεια θέση οδήγησης κι ένα πολυλειτουργικό τιμόνι που κόβει σαν λονδρέζικου ταξί, προδιαθέτει για ευχάριστες μετακινήσεις και όχι μόνο αστικές.

Είχα την ευκαιρία να το επιβεβαιώσω αυτό αφού στην παρουσίαση η Skoda μάς άφησε λυτούς στους δρόμους της Αθηναϊκής Ριβιέρας με τα Enyaq iV 60 [όχι, η Skoda δεν έπαθε Audi, ο αριθμός εκφράζει τη χωρητικότητα της μπαταρίας κάθε έκδοσης, περισσότερα πιο κάτω] για κάνα δίωρο.

Πολυτελές, απέριττο εσωτερικό με μικρό αλλά πλήρη πίνακα οργάνων, κεντρική οθόνη 13”, πολύ καλή θέση οδήγησης και χώρους για πέντε ψηλούς (photo Skoda).

Επειδή όμως, ως συνήθως, δεν πρόσεχα στην παράδοση, για να μείνω συνεπής στο πρόγραμμα που, επίσης ως συνήθως, ερμήνευσα λάθος, περιορίστηκα σε μια σύντομη βόλτα μέχρι τη Βάρκιζα και τον ανανεωμένο Αστέρα Βουλιαγμένης – όπου βέβαια χρειάστηκε να περιμένω τους υπόλοιπους οι οποίοι, προσέχοντας εκείνοι στην παράδοση, είχαν την άνεση να ξεζουμίσουν τα δικά τους Enyaq για περισσότερη ώρα. Ας είναι, είμαι σίγουρος ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία να οδηγήσω το αυτοκίνητο εκτενέστερα σύντομα.

Το Enyaq iV, που λέτε, είναι το πρώτο Skoda που μπορεί να εξοπλιστεί με Head-Up Display με πληροφόρηση σε δύο ζώνες – χαμηλά στο παρμπρίζ για ταχύτητα, σήματα κυκλοφορίας κ.λπ. και ψηλότερα για μεγαλύτερα εικονίδια για βέλη πλοήγησης, πινακίδες κυκλοφορίας και ορισμένα συστήματα υποβοήθησης όπως τα Adaptive Lane Assist και Adaptive Cruise Control.

Το Enyaq iV διατίθεται με τρία μεγέθη μπαταρίας, σε πέντε επίπεδα ισχύος.

Το «κέντρο ελέγχου» πάντως όλων πρακτικά των συστημάτων είναι η κεντρική οθόνη αφής 13 ιντσών, στάνταρ στις δυο από τις τρεις εκδόσεις [είπαμε: περισσότερα πιο κάτω], ο χειρισμός της οποίας γίνεται ανέπαφα, είτε με κινήσεις των χεριών είτε με φωνητικό έλεγχο, μέσω της ψηφιακής βοηθού Laura [από το όνομα του εκ των ιδρυτών της μάρκας Laurin, εικάζω, που εύλογα προτιμήθηκε από εκείνο του Klement], ενώ η φόρτιση της μπαταρίας και ο κλιματισμός μπορούν να ελεγχθούν από απόσταση μέσω της εφαρμογής MySKODA.

Το Enyaq iV διατίθεται με τρία μεγέθη μπαταρίας, σε πέντε επίπεδα ισχύος. Το entry level Enyaq iV 50 έχει μπαταρία 55 kWh, ιπποδύναμη 148 άλογα, ροπή 220 Nm, πίσω κίνηση και αυτονομία πάνω από 350 χλμ στον κύκλο WLTP.

Τρία μεγέθη μπαταρίας και πέντε επίπεδα ισχύος, από 55 kWh και 148 άλογα έως 82 kWh και 299 άλογα, με αυτονομία από 350 έως 536 χλμ – συν τετρακίνηση για τις εκδόσεις των 82 kWh (photo Γ. Καραγιωργάκης).

To Enyaq iV 60 έχει μπαταρία 62 kWh, ιπποδύναμη 180 άλογα, ροπή 310 Nm, πίσω κίνηση και αυτονομία πάνω από 400 χλμ, ενώ το 80 διαθέτει μπαταρία 82 kWh, ιπποδύναμη 204 άλογα, ροπή επίσης 310 Nm, πίσω κίνηση και αυτονομία μέχρι και 536 χλμ.

Η μπαταρία των 82 kWh χρησιμοποιείται επίσης από τις δύο τετρακίνητες εκδόσεις του Enyaq iV (80x και RS) που διαθέτουν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα. Το μεν 80x βγάζει 265 άλογα και 425 Nm, ενώ το RS 299 άλογα και 460 Nm. Η αυτονομία και των δυο ξεπερνά τα 460 χλμ.

Tο αυτοκίνητο μπορεί να φορτιστεί και από οικιακή πρίζα Schuko 230V με το δικό του ενσωματωμένο καλώδιο Mode-2.

Το δε haut de gamme Enyaq iV RS έχει τελική ταχύτητα 180 km/h (20 km/h υψηλότερη από τις άλλες εκδόσεις) φτάνοντας, από στάση, τα 100 πρώτα απ’ αυτά σε μόλις 6,2”. Και οι δυο τετρακίνητες εκδόσεις μπορούν να ρυμουλκήσουν οτιδήποτε ρυμουλκείται αρκεί αυτό να μη ξεπερνά τα 1.400 κιλά.

Και κάτι ακόμα: σύμφωνα με τη Skoda, αφενός το αυτοκίνητο μπορεί να φορτιστεί και από οικιακή πρίζα Schuko 230V με το δικό του ενσωματωμένο καλώδιο Mode-2, ενώ το κόστος για απόσταση 100 χλμ, με ημερήσιο τιμολόγιο ΔΕΗ, είναι, ενδεικτικά, για το Enyaq iV 60 €3,17.

Και επειδή σαν να το ακούω ήδη το «τιμούλα;» οι παραγγελίες για τα Enyaq iV έχουν ήδη ανοίξει με τις τιμούλες να ξεκινούν από €35.700 (€29.942 με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά») για το Enyaq iV 50 και από €39.200 (€34.458) για το Enyaq iV 60.

Δείτε περισσότερα για το Skoda Enyaq iV εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: Citroën C5 X – στα χνάρια των DS και CX.

 

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top