Αυτή είναι η δεύτερη γενιά Volkswagen Amarok, 13 χρόνια μετά την πρώτη (και όταν μάλιστα ήμασταν σχεδόν σίγουροι ότι, μετά το facelift του 2017, δεν θα έβγαινε άλλο Amarok) (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Ήταν το 2019 όταν η Volkswagen και η Ford ανακοίνωσαν μια συνεργασία που θα επέτρεπε στους δύο αυτοκινητικούς κολοσσούς να συνεργάζονται και συν-εξελίσσουν επαγγελματικά αυτοκίνητα (van και pickup) και νέα ηλεκτρικά μοντέλα.

Προϊόν αυτής της συνεργασίας είναι και η δεύτερη γενιά Amarok, 13 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη (και όταν μάλιστα ήμασταν σχεδόν σίγουροι ότι, μετά το facelift του 2017, δεν θα έβγαινε άλλο Amarok). Οπότε, το νέο Amarok είναι πλέον δίδυμο αδελφάκι του σημερινού Ford Ranger, αλλά δίχως μεγάλο αδελφό τύπου Raptor. Προς ώρας, τουλάχιστον.

Αυτά στα οποία διαφέρει από το Ford Ranger, είναι κάποια μέρη του αμαξώματος και, ανάλογα με τις εκδόσεις, σε ορισμένα στοιχεία του εξοπλισμού. Και στις τιμές, φυσικά.

Είναι βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα, μοιράζεται πετρελαιοκινητήρες TDI (4κύλινδρο 2λιτρο και V6 3λιτρο), 10τάχυτα αυτόματα κιβώτια και υπόλοιπα μηχανικά μέρη με το αδελφάκι του, ενώ και τα δύο κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Ford στην Πρετόρια της Ν. Αφρικής.

Συνεργασίες, βέβαια, όπως οι παραπάνω ούτε καινοτόμες είναι ούτε πρέπει να ξενίζουν. Τέτοιου τύπου συμπράξεις, στο πλαίσιο της οικονομίας κλίμακας, ειδικά στον τομέα της εξέλιξης, απαντώνται από τη δεκαετία του ’80 – έστω και αν δεν συνοδεύονται όλες από επιτυχία.

Τα αποτελέσματα δε των οποίων, σ’ έναν ιδανικό κόσμο τουλάχιστον, δεν θα πρέπει να σημαίνουν κάτι για τον αγοραστή. Γιατί, δηλαδή, θα πρέπει να τον ενδιαφέρει αν ο Κατασκευαστής Α συνεργάζεται με τον Κατασκευαστή Β στην εξέλιξη και παραγωγή ενός pickup, εν προκειμένω;

Αυτό που εν τέλει έχει σημασία είναι το αυτοκίνητο που θα αγοράσει να είναι σύγχρονο, ασφαλές, καλά εξοπλισμένο και από κάθε πλευρά ανταγωνιστικό. Και να εκφράζει, επίσης από κάθε πλευρά, χαρακτηριστικά αντάξια του σήματος στο καπό – που ήταν και η αιτία αποτυχίας της πρακτικά θνησιγενούς (αλλά συλλεκτικής πλέον) X-Class που δεν ήταν παρά ένα ακριβότερο Navara.

Σημαντικά αυξημένο μεταξόνιο και ανάλογα αυξημένοι χώροι, ειδικά για τους πίσω. Εσωτερικό πολυτελούς SUV με οθόνη αφής 12”, έως και 25 συστήματα υποβοήθησης και ηχοσύστημα της Harman Kardon. O 3λιτρος diesel V6 βγάζει 240 άλογα και σέρνει σπίτι. Τετρακίνηση 4Motion και 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (photos Γ. Καραγιωργάκης).

Εν πάση περιπτώσει, αυτό, στην περίπτωση που δεν προσέξατε το μεγάλο VW στη μάσκα και το τεράστιο AMAROK που πιάνει όλη την πόρτα της καρότσας, είναι το νέο pickup της Volkswagen, ή, αν προτιμάτε, το Volkswagen των pickup.

Αυτά στα οποία διαφέρει από το αδελφό μεν, κύριο ανταγωνιστή του δε, Ford Ranger, είναι κάποια μέρη του αμαξώματος (στις πόρτες, π.χ.), αλλά όχι σε διαστάσεις, και, ανάλογα με τις εκδόσεις, σε ορισμένα στοιχεία του εξοπλισμού. Και στις τιμές, φυσικά.

Και επειδή σας βλέπω να βιάζεστε να πείτε «ε βέβαια, η Volkswagen πουλάει ακριβά το σήμα της», όχι, το Amarok ΔΕΝ είναι το ακριβότερο από τα δύο. Το φθηνότερο Amarok, αυτό με τον 2λιτρο TDI, τα 205 άλογα και το 10τάχυτο αυτόματο, κοστίζει, προ φόρων, €36.515, ενώ το αντίστοιχο Ranger είναι €3.000 ακριβότερο. Σε αυτό το «προ φόρων» θα αναφερθούμε παρακάτω.

Επιγραμματικά λοιπόν, στο Amarok χρησιμοποιούνται οι δυο γνωστοί κινητήρες turbo-diesel (TDI) της… κοινοπραξίας: ο 2λιτρος 4κύλινδρος με τα 205 άλογα και ο 3λιτρος V6 με τα 240. Και οι δύο συνδυάζονται με το εξίσου γνωστό 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και με κατ’ επιλογήν τετρακίνηση 4Motion.

Η 2η γενιά Amarok διατίθεται, ως 4θυρο DoubleCab, σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: Life, Style, PanAmericana και Aventura. Όλες οι εκδόσεις επιτρέπεται να έλκουν ρυμουλκούμενα με βάρος έως και 3,5 τόνους, ενώ, συγκριτικά με την πρώτη γενιά, το μεν επιτρεπόμενο συνολικό βάρος οχήματος και ρυμουλκούμενου έχει αυξηθεί από 6,0 σε 6,5 τόνους, το δε μέγιστο ωφέλιμο φορτίο σε 1,19 τόνους.

Τέτοια αυτοκίνητα απευθύνονται «ελεύθερους επαγγελματίες με χόμπι», όπως είναι η απάντηση της αντιπροσωπίας.

Με μήκος 5,35 μ., το νέο Amarok είναι περίπου 10 εκ. μακρύτερο από το προηγούμενο. Το δε μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 17,3 εκ., μέγεθος που μεταφράζεται σε σημαντικά περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Μένοντας στο εσωτερικό, αυτό παραπέμπει σε εκείνο μεγάλου, πολυτελούς SUV –Touareg, π.χ., για να μείνουμε στη μάρκα– και σε ποιότητα, και σε πληρότητα, και σε άνεση.

Στο ταμπλό δεσπόζουν, από τη βασική μάλιστα έκδοση, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων “Digital Cockpit” 12,3” και η όρθια οθόνη αφής 12” του infotainment, μέσω των οποίων ελέγχονται έως και 25 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ενώ στις εκδόσεις PanAmericana και Aventura υπάρχει ηχοσύστημα 640W της Harman Kardon – ό,τι καλύτερο για ελεύθερους επαγγελματίες με ελεύθερο χρόνο.

Με την αναβάθμιση του Amarok, έχουν εναρμονιστεί και τα καθίσματα. Τα μπροστινά είναι εργονομικά διαμορφωμένα και, στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού, μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά κατά 10 τρόπους, ενώ πίσω μπορούν να βολευτούν άνετα τρεις ενήλικες επιβάτες, και όχι μόνο για μικρές διαδρομές.

Τέλος, ο χώρος φόρτωσης, μόνος λόγος ύπαρξης κάποτε τέτοιων οχημάτων, έχει, όπως ήδη αναφέρθηκε, δυνατότητα φορτίου έως και 1,19 τόνων. Η επιφάνεια φόρτωσης μεταξύ των θόλων των τροχών (122,7 εκ.) παρέχει επαρκή χώρο για μια ευρωπαλέτα (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) που μπορεί να φορτωθεί είτε εγκάρσια είτε κατά μήκος.

Μεγέθη που μας οδηγούν στην ερώτηση-κλειδί: σε ποιους απευθύνονται τέτοια αυτοκίνητα; Κυρίως σε «ελεύθερους επαγγελματίες με χόμπι», είναι η απάντηση της αντιπροσωπίας. Διότι, μέχρι τουλάχιστον τη στιγμή που γράφεται αυτό, το κράτος, εν τη μεγίστη σοφία του, απαγορεύει σε ιδιώτη να αγοράσει τέτοιο pickup. Ακόμα κι αν αυτός μπει στο μαγαζί και πει: «Πόσο κάνει, ρε παλικάρι τούτο δω; €50.000 με όλους τους φόρους, είπες; Ορίστε €100.000».

Για την ώρα, το κράτος, εν τη σοφία του, απαγορεύει σε μη επαγγελματία να αγοράσει τέτοιο αυτοκίνητο. Όμως, ποιος ξέρει; αύριο ίσως να μπορείς και συ, πτωχέ ιδιώτη, να εκταμιεύσεις 50 χιλιάρικα για να σέρνεις ό,τι θες και να πηγαίνεις και ατσαλάκωτος όπου θες (photo Γ. Καραγιωργάκης).

Οπότε, τι κάνει ο εν λόγω καταφερτζής ιδιώτης; Μεταβιβάζει στ’ όνομά του εκείνο το «χτήμα» του παππού στο Λιόπεσι, κάνει πως βγάζει ντομάτες και κουβαλάει το mountain-bike και τα σκυλιά του (και μπράβο του), ή ανοίγει μαγαζί ενοικίασης σερφ και σανίδων SUP για να ρίχνει το jet-ski στη Λούτσα (έλεος κάπου), ή ξεκινάει επιχείρηση «Ρουσφέτια-Μερεμέτια-Πυρηνικοί Αντιδραστήρες» και απλώς πουλάει αέρα – χωρίς δελτία αποστολής και τέτοια γραφειοκρατικά, αλλά με φιμέ τζάμια.

Το κοινό τέτοιων πολυτελών (και αναμφίβολα ικανότατων) pickup, με δεδομένα τα «παραθυράκια» που έχει αμελήσει να κλείσει το κράτος, όλο και αυγαταίνει.

Γιατί bona-fide ελεύθερο επαγγελματία (υδραυλικό, ηλεκτρολόγο, μπογιατζή, ταπετσιέρη, εφαπλωματοποιό κ.λπ.) χλομό το βλέπω να αποφασίσει να επενδύσει από 37 χιλιάρικα και πάνω σε πεντέμισι μέτρα αυτοκίνητο απλώς για να βγάζει το μεροκάματο στην πόλη. Bona-fide αγρότης ναι, αλλά αυτός πάει σε Navara, Hilux, L200 κ.λπ.

Το κοινό πάντως τέτοιων πολυτελών (και αναμφίβολα ικανότατων) pickup, με δεδομένα τα «παραθυράκια» που έχει αμελήσει να κλείσει το κράτος, όλο και αυγαταίνει. Ενώ, ποιος ξέρει; μπορεί την αύριο ημέρα να μπορείς και συ, πτωχέ ιδιώτη, να εκταμιεύσεις 50 χιλιάρικα (κομπλέ με φόρους) για να κουβαλάς και να σέρνεις ό,τι θες και να πηγαίνεις και ατσαλάκωτος όπου θες.

Μέχρι τότε, οι τιμές του νέου Amarok, που είναι ήδη διαθέσιμο, ξεκινούν από €36.515 (προ φόρων, είπαμε) για την έκδοση Life με τον 2λιτρο κινητήρα και από €41.667 για την έκδοση Style με τον 3λιτρο V6. Δείτε περισσότερα για το νέο Amarok εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Ford Ranger Raptor. Οδηγήσαμε τον νέο βασιλιά των διπλοκάμπινων.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top