Η μεγάλη μάσκα έχει πίσω της έναν 2λιτρο 4κύλινδρο diesel με 190 άλογα και 400 Nm, ικανό για 235 km/h, 0-100 km/h σε 7,3” και αυτονομία που αγγίζει τα 1.000 km (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης).

Τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, που λέτε, για να ενθαρρύνουν ανθρώπους σαν κι έμενα [όχι εμένα, εγώ, αν κάτι είναι καλό δεν χρειάζομαι ενθάρρυνση και τούμπαλιν] να γράψουν καλά πράγματα για τις δημιουργίες τους, χρησιμοποιούσαν κάποτε [είμαι σίγουρος πως το χρησιμοποιούν ακόμα] ένα σατανικό τέχνασμα.

Πρώτα, μας μετέφεραν, εμάς του έμπειρους γραφιάδες, σε μέρη εξωτικά και ονειρεμένα, μας άφηναν στη συνέχεια λυτούς για λίγα χιλιόμετρα με το τελευταίο τους προϊόν και μας φιλοξενούσαν μετά σε πεντάστερα καταλύματα –με συλλεκτικές πετσέτες και τασάκια– πριν μας αφήσουν εξίσου λυτούς μπροστά σ’ ένα ανεξάντλητο όπεν μπαρ κι έναν πλουσιοπάροχο μπουφέ.

H BMW 420d Gran Coupé ανήκει στη 2η γενιά της Σειράς 4 Gran Coupé.

Αυτά πριν ακολουθήσει η ερώτηση «Λοιπόν, πώς σας φάνηκε το αυτοκίνητο;» Το να ψέλλιζες ως απάντηση κάτι ακαθόριστο μέσα στο κρυστάλλινο Dartington Exmoor με το διπλό 18άρι Macallan Double Cask είχε ως αποτέλεσμα η φονική ερώτηση να επαναδιατυπωθεί. Ενώ το να έμπαινες στον πειρασμό να πεις ότι θα προτιμούσες να επιστρέψεις στο αεροδρόμιο με τα πόδια, ναι, ήταν δελεαστικό, αλλά όχι και τόσο πρακτικό.

Στο πλαίσιο της εταιρικής ομοιογένειας η διαμόρφωση του ταμπλό είναι παρόμοια με εκείνη των υπόλοιπων BMW. Το iDrive της 420d Gran Coupé είναι, πιθανότατα, το ασφαλέστερο infotainment σήμερα (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης).

Έπρεπε όμως να απαντήσεις. Και έχοντας απρόθυμα συμβιβαστεί με την προαναφερθείσα συβαριτική περιποίηση, το ευκολότερο που μπορούσες να κάνεις ήταν να πεις: «Α ναι, το αυτοκίνητο. Μια χαρά είναι». Με όσο λιγότερο δεσμευτικό τρόπο έβρισκες βέβαια να εκφράσεις κάτι τέτοιο.

Και να πως, του διπλού Macallan βοηθούντος, έπεφτες στην καλοστημένη παγίδα. Διότι, αν, επιστρέφοντας στο γραφείο σου, έγραφες οτιδήποτε άλλο από ό,τι θα ερμηνευόταν από τα ως άνω στελέχη ως «μια χαρά», θα εμφανιζόσουν ασυνεπής, άσχετος ή, χειρότερα, υστερόβουλος. Με υπαρκτό κίνδυνο να αποκλειστείς από παρόμοιες παρουσιάσεις – θα είχες βέβαια κρατήσει τις πετσέτες και τα τασάκια από την τελευταία, οπότε…

Η 2η γενιά Gran Coupé έχει μεγεθυνθεί σημαντικά: είναι 14,3 εκ. μακρύτερη, 2,7 εκ. φαρδύτερη και 5,3 εκ. ψηλότερη.

Έτσι, πριν απαντήσεις στην ως άνω ερώτηση (και αργότερα κληθείς να κρίνεις το αυτοκίνητο) χρειαζόταν να έχεις διατηρήσει την απαραίτητη νηφαλιότητα για να κάνεις εσύ στον ανακριτή σου δυο απλές ερωτήσεις: (α) Γιατί το μοντέλο δημιουργήθηκε και (β) Σε ποιον αυτό απευθύνεται. Εισαγωγή που μας οδηγεί σε τούτη εδώ τη 420d Gran Coupé.

Μια BMW που, τη αρωγή δύο επιπλέον θυρών και μιας μεγάλης πέμπτης πίσω (που πριν την ανοίξεις θα ορκιζόσουν ότι δεν υπάρχει) αντί για πορτμπαγκάζ, (α) δημιουργήθηκε για να προσφέρει μεγαλύτερη πρακτικότητα από τη 2θυρη Σειρά 4 Coupé και (β) απευθύνεται προφανώς σε όσους χρειάζονται τα παραπάνω – συν μια έξτρα ζώνη πίσω, μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και αναδιπλούμενα καθίσματα.

Πρόκειται δηλαδή για τη 2η γενιά της Σειράς 4 Gran Coupé η οποία, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε ως 5θυρη έκδοση της 2θυρης έκδοσης μιας 4θυρης BMW [ξαναδιαβάστε το αυτό, περιμένω], ορισμένοι αναρωτήθηκαν αν, ως 4θυρο αυτοκίνητο, δικαιολογούσε τον χαρακτηρισμό “coupé”. Παρένθεση: αν δεν με απατά η μνήμη μου, πρώτη διδάξασα με 4θυρο coupé αμάξωμα ήταν η Rover με το 3λιτρο P5 Mk II του 1962.

Όπως και να ‘χει, αυτοί που γοητεύτηκαν –και συνεχίζουν να γοητεύονται–, του γράφοντος συμπεριλαμβανομένου, από το ιδιαίτερα επιτυχημένο πάντρεμα εμφάνισης coupé με πρακτικότητα station wagon, ή έστω μεγάλου hatchback, είναι αρκετοί. Ως εκ τούτου, για κάθε τέσσερις 4άρες, μία είναι 2θυρη Coupé, μια Cabrio και πλέον δύο Gran Coupé, μαθαίνω.

Ποιοτικό και πλουσιοπάροχα εξοπλισμένο εσωτερικό. Εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Ο περιστροφικός διακόπτης του iDrive προσώρας παραμένει. Η 5η πόρτα, που πριν την ανοίξεις θα ορκιζόσουν ότι δεν υπάρχει, αποκαλύπτει σπηλαιώδη χώρο αποσκευών. Ο χώρος για τους πίσω, αναμενόμενα, είναι περιορισμένος σε σχέση με εκείνον της Σειράς 3 (photos Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης).

Συγκριτικά με την 1η, η 2η γενιά Gran Coupé έχει μεγεθυνθεί σημαντικά: είναι 14,3 εκ. μακρύτερη, 2,7 εκ. φαρδύτερη και 5,3 εκ. ψηλότερη. Σημαντικότερα, αυξημένο είναι και το μεταξόνιο, κατά 4,6 εκ., αλλά και τα μετατρόχια (κατά 5 εκ. εμπρός και κατά 2,9 εκ. πίσω). Έτσι, με 4,8 μ. μήκος και 1,85 μ. πλάτος (χωρίς μάλιστα τους καθρέφτες), αυτή η γενιά είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις ακόμα και από τη θεωρητικά μεγαλύτερη Σειρά 3, πλησιάζοντας επικίνδυνα τη Σειρά 5.

Αρκετά με τις Σειρές. Η συγκεκριμένη 420d, παραβαίνοντας ευτυχώς την ανεξιχνίαστη σύγχρονη ονοματολογία των μοντέλων των καλοσυνάτων Βαυαρών φίλων μας, διαθέτει πράγματι έναν 2λιτρο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, με διπλό turbo, που, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα και ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει 190 άλογα και 400(!) Nm.

Χάρη στα φαρδιά μετατρόχια, το κράτημα του μεγάλου coupé είναι υποδειγματικό.

Μεγέθη τα οποία, εκμεταλλευόμενα ένα εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο –της ZF, αν έχετε ακουστά– το οποίο αλλάζει σχέσεις με αέρινη αρμονία, μεταφράζονται σε 235 km/h τελικής ταχύτητας, 7,3” για τα 0-100 km/h και, σε συνδυασμό με αυτονομία που αγγίζει τα 1.000 km, άνετο εκμηδενισμό μεγάλων αποστάσεων. Τα δε παραπάνω, με μια μέση κατανάλωση που, ό,τι και να κάνεις, δεν θα ξεπεράσει τα 7,5lt/100km, παρά μάλιστα τα 1.700 κιλά.

Χάρη και στα φαρδιά μετατρόχια, το κράτημα του μεγάλου coupé είναι υποδειγματικό. Το τιμόνι είναι υπάκουο, άμεσο και σαφές, ενώ το κράτημα αυτό που θα περίμενες από μια προσανατολισμένη προς τη σπορ συμπεριφορά ανάρτηση και από ελαστικά, στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, 245/40. Γεγονός είναι πάντως πως η 4άρα Gran Coupé προτιμά τους καλοστρωμένους δρόμους· οι ζάντες των 19” του «πακέτου» εξοπλισμού M Sport Pro, το οποίο ομορφαίνει περαιτέρω το αυτοκίνητο, αντιπαθούν τις κακοτεχνίες.

Ουσιαστικά, η 4άρα Gran Coupé είναι μια 5θυρη έκδοση της 2θυρης έκδοσης μιας 4θυρης BMW. Ξεκάθαρο (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης).

Στο εσωτερικό, η διαμόρφωση του ταμπλό, στο πλαίσιο της εταιρικής ομοιογένειας, είναι παρόμοια με των υπόλοιπων BMW. Τα υλικά και η συναρμογή τους είναι όσο καλά οποιουδήποτε άλλου κατασκευαστή, ενώ ο «μεταξωτός» τρόπος που λειτουργούν διακόπτες και χειριστήρια εντείνουν την απολαυστική εμπειρία της αλληλεπίδρασης αυτοκινήτου και οδηγού.

Το προτελευταίας γενιάς σύστημα iDrive (η τελευταία γενιά, αν δεν κάνω λάθος, απαντάται προς ώρας στις ηλεκτροκίνητες BMW, αλλά ποιος ενδιαφέρεται) υπακούει και σε φωνητικές και σε απτικές εντολές, ενώ, πολύ μεγαλόψυχα, η BMW έχει αναστείλει εδώ την καταδίκη του εύχρηστου περιστροφικού διακόπτη. Με αποτέλεσμα, αυτό το iDrive να είναι, πιθανότατα, το ασφαλέστερο infotainment σήμερα – και έτη βέβαια φωτός μπροστά από εκείνο με το οποίο οι παλαιότεροι εξ ημών αναγκαζόμασταν να συμβιβαζόμαστε στις 7άρες των αρχών του αιώνα.

Διαθέτει καλές επιδόσεις, εξαιρετικό κιβώτιο, «αθλητικό» στήσιμο και μια ιδιαίτερα ποιοτική και πλουσιοπάροχα εξοπλισμένη καμπίνα.

Τούτων λοιπόν δοθέντων, η 420d Gran Coupé είναι μια BMW που κατορθώνει να κάνει σχεδόν τα πάντα ολόσωστα. Πρόκειται για ένα κομψό και συνάμα πρακτικό σπορ αυτοκίνητο, με έναν πολύ καλό πετρελαιοκινητήρα (ποιος είπε ότι οι κινητήρες diesel πέθαναν;), εξίσου καλές επιδόσεις, εξαιρετικό κιβώτιο, «αθλητικό» στήσιμο και μια ιδιαίτερα ποιοτική και πλουσιοπάροχα εξοπλισμένη καμπίνα.

Και κάτι ακόμα: επί προσωπικού, βρίσκω τη Σειρά 4 Gran Coupé, ειδικά σε αυτό το παστέλ γαλάζιο/γκρι χρώμα, εντυπωσιακά όμορφη και όχι, διόλου με ενοχλεί η μεγάλη μάσκα των σημερινών BMW – εντάξει, όχι όλων.

Τα βασικά

Μοντέλο: BMW 420d Gran Coupé
Κινητήρας: 4κύλινδρος twin-turbo diesel 1995 κ.ε.
Ισχύς: 190 HP @ 4000 rpm
Ροπή: 400 Nm @ 1750-2500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: RWD/αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,8 lt/100 km (επίσημη) – 6,5 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 7,3”
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Τιμή: από €57.050

 

Διαβάστε ακόμα: BMW iX, αυτό είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της BMW.

 

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top