«Λόγω της καραντίνας, άλλαξαν άρδην οι συνήθειές μας. Πλέον τα σπίτια μας είναι οι χώροι που ζούμε τον περισσότερο χρόνο».

Από το 1972, οπότε και ο Γιάννης Δελούδης δημιούργησε την Δελούδης ΑΕ, η εταιρεί του έγινε συνώνυμη με το interior design στην Ελλάδα. Ήταν μια πρωτοποριακή κίνηση που άλλαξε τις σταθερές, καθώς έγινε ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος των B&B Italia, Arclinea, Cassina, Edra, Flos, Flexform, Poliform και Herman Miller μεταξύ πολλών άλλων.

Παράλληλα, η Deloudis παρουσίασε στο ελληνικό κοινό πολλούς γνωστούς αρχιτέκτονες και σχεδιαστές, όπως οι Piero Lissoni, Alessandro Mendini, Marc Newson, Ettore Sotsaas, Marcel Wanders και William Sawaya. Λογικό και επόμενο, αυτά τα 50 χρόνια ειδίκευσης στο χώρο των σχεδιασμένων επίπλων να έχουν δημιουργήσει μια εδραία βάση επιτυχίας.

Ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση, ο Κωνσταντίνος Δελούδης, υιός του Γιάννη Δελούδη, έγινε ο διάδοχος της διακεκριμένης επιχείρησης. Μιλώντας στο Andro, σε ένα ντιζάιν απεριτίβο με Amaro Montenegro στο στρατηγείο του στο Μαρούσι, ο Δελούδης μοιράζεται μαζί μας την αγάπη του για την Ιταλία, ενώ δεν διστάζει να μας δώσει και τη δική του συνταγή για τα αγαπημένα του σπαγγέτι «Aglio e Olio».

«Οι Ιταλοί γνωρίζουν από απολαύσεις».

«Ο πατέρας μου μού έλεγε ”Αν τα όνειρά σου δε σε τρομάζουν, τότε δεν είναι αρκετά μεγάλα”».

– Πώς είναι να αναλαμβάνει κανείς τα ηνία μιας ήδη επιτυχημένης οικογενειακής επιχείρησης;

Για εμένα είναι μεγάλη ευθύνη και παράλληλα χαρά, αλλά και προσπάθεια για την εκπλήρωση με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο, των προσδοκιών της οικογένειάς μου.

– Υπήρξε ή υπάρχει το άγχος της επιβεβαίωσης;

Πάντα υπάρχει αυτό το άγχος. Βέβαια για εμένα είναι ξεκάθαρα δημιουργικό, με ωθεί καθημερινά για κάτι καλύτερο και μεγαλύτερο.

– Κρατάτε κάποια συμβουλή από τον πατέρα σας;

«Αν τα όνειρά σου δε σε τρομάζουν, τότε δεν είναι αρκετά μεγάλα».

– Ακολουθείτε την ίδια ρότα της εταιρείας ή σκοπεύετε να κάνετε κάτι διαφορετικό;

Τα βήματα είναι σχεδόν τα ίδια, απλά εμπλουτισμένα με περισσότερη τεχνογνωσία. Το  know-how εμφανίζει ιδιαίτερη σημασία και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο εντείνοντας τον ανταγωνισμό και συντελώντας αποφασιστικά στη ραγδαία  πρόοδο.

«Μετά την καραντίνα δίνουμε μεγάλη σημασία στους εξωτερικούς χώρους του σπιτιού, στις βεράντες ή στους κήπους».

Μια συνάντηση αποκτά ιταλικό βάθος με ένα αυθεντικό Amaro Montenegro.

– Θα μπορούσατε να επιλέξετε άλλη πορεία εκτός του επίπλου; Το σκεφτήκατε ποτέ;

Η αλήθεια είναι ότι το δοκίμασα στο παρελθόν και μάλιστα με επιτυχία, όταν έφερα με έναν φίλο στην Ελλάδα της εταιρεία ανδρικής ένδυσης Boggi. Tελικά όμως με κέρδισε το interior design και ο χώρος του επίπλου.

– Μια από τις προτεραιότητες σας είναι το νέο e-shop σας. Ποιες είναι οι προκλήσεις του να πουλάς ογκώδη έπιπλα online;

To e-shop είναι για εμένα ένα concept store. Ένας χώρος ο οποίος προσφέρει στον εκάστοτε πελάτη αντικείμενα χρηστικά όπως ένα κάθισμα γραφείου, αλλά ταυτόχρονα και διακοσμητικά όπως ένα φωτιστικό ή ένα άλλο accessory. Δε θα έλεγα ότι το συγκεκριμένο e-shop το επισκέπτεται κάποιος για να παραγγείλει ένα ογκώδες έπιπλο, όπως έναν καναπέ. Σε αυτή την περίπτωση θα επισκεφτεί το φυσικό μας κατάστημα και θα ακολουθήσει άλλη διαδικασία αγοράς.

– Αλλαξε η σχέση που έχουμε με τα σπίτια μας λόγω της καραντίνας; Τι προτείνετε εσείς για το post-Covid ντιζάιν; 

Σίγουρα άλλαξε. Η επιστροφή στη φύση ακολουθεί και το χώρο του σπιτιού. Λόγω της καραντίνας, άλλαξαν άρδην οι συνήθειές μας. Πλέον τα σπίτια μας είναι οι χώροι που ζούμε τον περισσότερο χρόνο. Δίνουμε μεγάλη σημασία στους εξωτερικούς χώρους του σπιτιού, στις βεράντες ή στους κήπους, τους οποίους πλέον έχουμε καθορίσει ως την απόλυτη συνέχεια του σπιτιού μας. Διαμορφώνουμε τους εξωτερικούς χώρους με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο ώστε να ζούμε εφάμιλλα και στον εξωτερικό χώρο.

Κάτι ξέρουν οι Ιταλοί και δεν λησμονούν ποτέ μέσα στην ημέρα το αγαπημένο τους απεριτίβο.

– Τι θα προτείνατε σε κάποιον που θέλει να κάνει ανακαίνιση στο σπίτι του αυτή την εποχή που αξιολογούμε διαφορετικά τις διαχρονικές ντιζάιν αξίες; 

Οι διαχρονικές design αξίες δεν πρόκειται να σβήσουν ποτέ. Αποτελούν ιστορία και η ιστορία, πάντα επαναλαμβάνεται, δε χάνεται. Αυτό όμως που θα πρότεινα, θα ήταν να μπει χρώμα μέσα στο σπίτι, είτε στις επιφάνειες είτε στα αντικείμενα. Το χρώμα, όταν το χειριστούμε σωστά,  δημιουργεί μια ανάταση και ηρεμία μέσα στο χώρο.

«Πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία και να επενδύουμε στα υποδήματα και τα αξεσουάρ».

Το καλό γούστο προϋποθέτει χρήματα; Πείτε μας καλόγουστα και οικονομικά πράγματα που αγαπάτε, από street food μέχρι ρούχα. 

Οι Γάλλοι λένε «Le coût en ôte le goût», το κόστος ακυρώνει το γούστο. Όχι απαραίτητα λοιπόν. Υπάρχουν πάρα πολύ όμορφα ρούχα σε πολύ καλές τιμές, όπως για παράδειγμα στα Zara και στα COS. Αναφορικά με την ένδυση πιστεύω ότι τα στοιχεία στα οποία πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία και να επενδύουμε σε αυτά είναι τα υποδήματα και τα αξεσουάρ.

«Οι διαχρονικές design αξίες δεν πρόκειται να σβήσουν ποτέ».

– Σπουδάσατε στην Ιταλία. Πως τα περάσατε εκεί; 

Πάρα πολύ όμορφα, φοιτητική, ξένοιαστη ζωή.

– Τι ερωτευτήκατε στον ιταλικό τρόπο ζωής;

Καταρχήν την κουλτούρα του λαού, την οποία τη συναντάς στους δρόμους, στην αρχιτεκτονική αλλά και σε όλη τη νοοτροπία τους. Υπάρχει μεγάλη παράδοση στη μουσική, τη ζωγραφική, τη γλυπτική, την αρχιτεκτονική, τη λογοτεχνία, την ποίηση, τον κινηματογράφο, το σχέδιο, τη μόδα. Δεν υπάρχουν ταμπού και έχουν μάθει να εκτιμούν την ποιότητα και την κομψότητα. Οι Ιταλοί γνωρίζουν από απολαύσεις. Τέλος αυτή η απίστευτη γοητεία της sprezzatura από την εποχή του Baldassare Castiglione μέχρι και σήμερα, το να πετυχαίνεις την τελειότητα μέσα από μικρές ατέλειες, είναι αυτό το κάτι που αναπόφευκτα το ερωτεύεσαι.

Το θωπευτικό, χρυσαφένιο χρώμα του Amaro Montenegro με εκλεκτό τόνικ. Δοκιμάστε το όπως εμείς  και με έναν ιταλικό espresso από δίπλα.

– Σήμερα ποια είναι η σχέση σας με την Ιταλία; 

 Το Μιλάνο είναι το δεύτερό μου σπίτι.

«Οι Ιταλοί μεγαλούργησαν δημιουργώντας ένα έξυπνο και πετυχημένο branding της κουλτούρας τους».

– Τι το ιδιαίτερο έχει αυτή η χώρα και την θαυμάζουμε τόσο οι Έλληνες;

Νομίζω ότι τη θαυμάζουμε τόσο πολύ, γιατί τη νιώθουμε τόσο οικεία. Είναι αυτό που θα μπορούσαμε να έχουμε εάν δε μας στερούσαν τη δημιουργία τα 400 χρόνια σκλαβιάς. Γιατί το πολιτιστικό μας υπόβαθρο είναι τεράστιο, κανείς δε μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό. Έτσι θαυμάζουμε την ιταλική κουλτούρα, το στυλ και την τέχνη, σε κάθε τους μορφή.

– Πώς κατάφεραν οι Ιταλοί να παραμένουν πρωτοπόροι στον σχεδιασμό;

 Kαταρχήν καλλιέργησαν και εξέλιξαν το know how και κατά δεύτερον μεγαλούργησαν δημιουργώντας ένα έξυπνο και πετυχημένο branding της κουλτούρας τους.

– Είναι θέμα μαστοριάς; Εμείς στη χώρα μας δεν έχουμε πια καλούς μαστόρους; Μας λείπουν οι δημιουργικές ιδέες; 

Έχουμε πάρα πολύ καλούς μαστόρους, απλά είμαστε πολύ πίσω στην εκτέλεση και στην τεχνογνωσία, τα οποίο οι Ιταλοί έχουν κατακτήσει εδώ και δεκάδες χρόνια.

«Διαθέτουμε εξαιρετικά πανεπιστήμια στη χώρα μας, από τα οποία αποφοιτούν άτομα που έχουν διακριθεί ανά τον κόσμο».

«Διαθέτουμε εξαιρετικά πανεπιστήμια στη χώρα μας, από τα οποία αποφοιτούν άτομα που έχουν διακριθεί ανά τον κόσμο».

– Τι μπορούμε εμείς με τη σειρά μας να διδάξουμε στους Ιταλούς;

Διαθέτουμε εξαιρετικά πανεπιστήμια στη χώρα μας, από τα οποία αποφοιτούν άτομα που έχουν διακριθεί ανά τον κόσμο. Ανάμεσα στους πιο παραγωγικούς ερευνητές του κόσμου βρίσκονται 7 Έλληνες. Μπορεί το αρχαίο πνεύμα να κυριαρχεί στην εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, αλλά η αλήθεια είναι πως υπήρξαν εκατοντάδες Έλληνες που έβαλαν και βάζουν τη σφραγίδα τους στον κόσμο και κέρδισαν την παγκόσμια αναγνώριση και τον σεβασμό, στις τέχνες, στις επιστήμες, στον αθλητισμό. Αν μπορούμε να διδάξουμε κάτι αυτό είναι το απαράμιλλο πάθος και το πείσμα μας, με ό,τι καταπιανόμαστε.

– Θα γίνει φέτος το Salone del Mobile;

Ναι θα πραγματοποιηθεί το Σεπτέμβριο, με τροποποιήσεις τόσο στο χώρο όσο και στο γενικότερο στήσιμο. Η πανδημία αλλάζει το τοπίο και στην έκθεση, στην οποία φέτος θα κυριαρχεί η τεχνολογία.

«Η Μύκονος αποτελεί διαχρονική αξία. Ανήκει στους top παγκοσμίως καλοκαιρινούς προορισμούς».

– Το απεριτίβο είναι τελετουργία για τους γείτονες μας. Εσείς το ακολουθείτε;

Κάποιες φορές ναι. Είναι κι αυτό κάτι που έμαθα στην Ιταλία παρότι σα νέος πατέρας προσπαθώ να επιστρέφω σπίτι για να περνώ όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο με τα παιδιά μου.

– Πείτε μας μια ιταλική συνταγή που μαγειρεύετε.

Pasta al olio. Στο τέλος θα σας δώσω και τη συνταγή!

– Πού θα πάτε τώρα που άνοιξαν τα μπαρ και τα εστιατόρια;

Σε κάποια αγαπημένα μέρη με καλό ιταλικό φαγητό και σίγουρα για sushi.

«Η Μύκονος θα έχει πάντα τον τρόπο να κεντρίζει το ενδιαφέρον των επισκεπτών».

– Που θα κάνετε διακοπές το καλοκαίρι;

Δεν έχουμε ακόμα προγραμματίσει κάτι, αλλά σίγουρα στο σπίτι μας στη Μύκονο.

– Εκτιμάτε ότι έχει κορεστεί η Μύκονος ή θα αναπτυχθεί κι άλλο μετά την ανάπαυλα της πανδημίας;

Η Μύκονος αποτελεί διαχρονική αξία. Ανήκει στους top καλοκαιρινούς προορισμούς παγκοσμίως. Μπορεί για τις γενιές που έζησαν τη Μύκονο στις μεγάλες της δόξες πλέον η σημερινή της οπτική να τους απομακρύνει, όμως η Μύκονος θα έχει πάντα τον τρόπο να κεντρίζει το ενδιαφέρον των επισκεπτών.

«Το ελληνικό Summer living σε συνδυασμό με το απέραντο γαλάζιο είναι από μόνο του τάση».

– Ποιες είναι οι φετινές καλοκαιρινές τάσεις στο interior design; 

Οι επανεκδόσεις παλαιών μοντέλων όπως ο Camaleonda της Β&Β Italia, το φωτιστικό Diabolo της Flos, τα φυσικά γήινα υλικά και το χρώμα.

– Μπορεί το ελληνικό summer living να δημιουργήσει διεθνείς τάσεις;

Πάντα δημιουργούσε και θα δημιουργεί! Aπο τον Karl Lagerfeld για τη Chanel, τον Jean Paul Gaultier και τον Alexander McQueen. Το ελληνικό summer living σε συνδυασμό με το απέραντο γαλάζιο είναι από μόνο του αιώνια τάση.

«Η ιστορία έχει δείξει ότι πάντα μετά από μια μεγάλη κρίση ακολουθεί ανάπτυξη».

– Ποιο είναι το outlook σας για την ελληνική οικονομία μετά την πανδημία;

Η ιστορία έχει δείξει ότι πάντα μετά από μια μεγάλη κρίση ακολουθεί ανάπτυξη. Ευελπιστώ σε αυτό.

– Ποιο είναι το όραμα σας για την επόμενη 50ετία Deloudis; 

Αν μας έμαθε κάτι αυτή η κρίση της πανδημίας είναι να ζούμε την κάθε ημέρα, το κάθε λεπτό. Η ζωή μας είναι εύθραυστη και πολύτιμη, το ίδιο είναι και ο χρόνος. Να έχουμε υγεία και να κάνουμε μικρά και σταθερά βήματα, τίποτε άλλο.

 


 

H συνταγή του Κωνσταντίνου Δελούδη  για σπαγγέτι «Aglio e Olio»:

ΥΛΙΚΑ

– Ένα πακέτο σπαγγέτι.
– Παρθένο ελαιόλαδο.
– 6 σκελίδες σκόρδο, κομμένες σε πολύ λεπτά φετάκια.
– Μπούκοβο, Πιπέρι.
– Φρέσκο μαϊντανό.
– Παρμεζάνα τριμμένη.

 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Βράζουμε τα μακαρόνια σε αλατισμένο νερό. Ταυτόχρονα, σε ένα μεγάλο τηγάνι σε χαμηλή φωτιά ρίχνουμε το ελαιόλαδο και το σκόρδο μας. Προσθέτουμε το μπούκοβο, το φρέσκο θυμάρι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι και ανακατεύουμε. Μόλις δούμε ότι το σκόρδο αρχίζει να ξανθαίνει, η σάλτσα μας είναι έτοιμη.

Παίρνουμε 2 κουτάλες της σούπας από το νερό που βράζουν τα μακαρόνια και το ρίχνουμε στο τηγάνι. Σουρώνουμε τα μακαρόνια, τα προσθέτουμε στο τηγάνι και ανακατεύουμε. Αφαιρούμε από τη φωτιά, προσθέτουμε τον μαϊντανό, την παρμεζάνα και αφήνουμε 5 λεπτά τα μακαρόνια μέχρι να απορροφήσουν τη σάλτσα. Σερβίρουμε με έξτρα παρμεζάνα.

 


H συνταγή για ένα αρωματικό Monte Tonic:

ΥΛΙΚΑ

– 1 μέρος/ 50 ml Amaro Montenegro.

– 3 μέρη/ 150 ml Three Cents Tonic.

– Πάγος και φλούδα πορτοκαλιού.

 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Βάζουμε τον πάγο σε χαμηλό ποτήρι, προσθέτουμε το Amaro Montenegro, πογεμίζουμε με τόνικ και γαρνίρουμε με τη φλούδα πορτοκαλιού.

 


 

Διαβάστε ακόμα, Μανώλης Τζατζιμάκης: «Οι Ιταλοί κάνουν το ελάττωμα, πλεονέκτημα».

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top