Η αφίσα του ντοκιμαντέρ της Ελίνας Ψύκου «Αδέσποτα κορμιά», που ενόχλησε τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλόθεο και έβγαλε στους δρόμους ακροδεξιούς -και αναγκαστικά την αστυνομία. (Φωτογραφίες: Konstantinos Tsakalidis / SOOC)

Τι κι αν έχουμε μπει στο 2024; Κάποια πράγματα είναι σίγουρο ότι -δυστυχώς- δεν θα αλλάξουν ποτέ. Πιο σίγουρο από όλα; Η στάση της εκκλησίας να ενοχλείται από διάφορα (πάρα πολλά) πράγματα και να αντιδρά με αναχρονιστικές μεθόδους.

Δεν έχει περάσει καιρός από τότε που η επίσημη εκκλησία παρέλαυνε από τα τηλεοπτικά παράθυρα, εκφράζοντας την αντίθεσή της κατά του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια. Μάλιστα, δεν ήταν λίγοι οι ιερείς που εξέφραζαν χυδαίο και επικίνδυνο λόγο, απειλώντας όσους στήριζαν το νομοσχέδιο, δείχνοντας με τα δάχτυλο τα μέλη της LGBTQ κοινότητας και ουσιαστικά ζητώντας από τους «αληθινούς Χριστιανούς» να ξεσηκωθούν για να σώσουμε τις ψυχές και τη χώρα μας.

Βέβαια, πριν από λίγες ημέρες, δεν δίστασε να καταδικάσει την ομοφοβική επίθεση κατά τον δύο παιδιών στην πλατεία Αριστοτέλους, πέφτοντας από τα σύννεφα για όσα διαδραματίστηκαν στη Θεσσαλονίκη. Φυσικά, ούτε κουβέντα για τις ευθύνες ορισμένων ακραίων παραγόντων της εκκλησίας, που για μήνες «τραμπούκιζαν» τους ΛΟΑΤΚΙ και ξεσήκωναν τον κόσμο.

Και μπορεί να πέρασε το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια, αλλά πλέον την εκκλησία την ενοχλούν άλλα πράγματα. Σήμερα, απλά έτυχε να είναι μια καλλιτεχνική αφίσα. Πιο συγκεκριμένα αυτή του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, που πραγματεύεται το ζήτημα των αμβλώσεων και το δικαίωμα της γυναίκας να αποφασίζει για το σώμα της.

Στιγμιότυπο από το ντοκιμαντέρ της Ελίνας Ψύκου «Αδέσποτα κορμιά».

Η αφίσα δείχνει μια σταυρωμένη ημίγυμνη έγκυο γυναίκα κι αυτό ενόχλησε βαθύτατα τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλόθεο, ο οποίος μέσα από 714 λέξεις ζήτησε από την διευθύντρια του Φεστιβάλ Ελίζ Ζαλαντό να την αποσύρει. Μάλιστα, στην επιστολή του, ενοχλείται γιατί αφήνεται να εννοηθεί ότι η σταυρωμένη γυναίκα είναι η Παναγία, θεωρεί ότι η αφίσα προκαλεί και ξεπερνάει τα όρια. Συμπληρώνει: «Ἡ Ἐκκλησία, βεβαίως, δὲν λειτουργεῖ ἀντιδραστικά, φοβικὰ ἢ ἐκδικητικά».

Και θα πω: η Εκκλησία, μπορεί, να μην λειτουργεί αντιδραστικά, φοβικά ή εκδικητικά. Αλλά έχει τη δύναμη να κάνει τους άλλους να λειτουργήσουν με αυτούς τους τρόπους. Άλλωστε, εδώ και αιώνες, ο λόγος της Εκκλησίας είναι ικανός να βγάλει τα ευγενέστερα συναισθήματα αλλά και τα χειρότερα πάθη και συμπεριφορές από τους πιστούς της. Άρα μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι ακροδεξιοί βρήκαν την ευκαιρία να διαμαρτυρηθούν το απόγευμα της Τρίτης κατά την διάρκεια της προβολής του ντοκιμαντέρ. Κι αν η αστυνομία δεν είχε αποκλείσει το σημείο (αφού είχε βγάλει και ανακοίνωση που απαγόρευε τις συγκεντρώσεις), ίσως να είχαμε και χθες παρόμοιες εικόνες με εκείνες του Σαββάτου.

Βέβαια ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος, δεν θα ευθύνονταν σε μια τέτοια περίπτωση, αφού «η Ἐκκλησία, βεβαίως, δὲν λειτουργεῖ ἀντιδραστικά, φοβικὰ ἢ ἐκδικητικά». Σωστά;

ΥΓ.: Για την απάντηση της διευθύντριας του Φεστιβάλ Ελίζ Ζαλαντό στον Μητροπολίτη δεν χρειάζεται να γραφτεί κάτι παραπάνω. Ήταν τόσο-όσο, to the point και έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Μπράβο της.

 

Διαβάστε ακόμα: Θεσσαλονίκη, ερωτική πόλη ή μήπως χαμένη στη βία;

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top