Στις 15 Φεβρουαρίου, ο σεφ René Redzepi θα ανοίξει τις πόρτες του νέου Noma. (Φωτογραφία: Jason Loucas)

Οι αθλητικογράφοι, συχνά-πυκνά, χρησιμοποιούν την έκφραση «ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει». Κάτι λογικό, καθώς ποιος ο λόγος να αλλάξεις τη «συνταγή» μιας ομάδας που κερδίζει και φέρνει τρόπαια; Ωστόσο αυτή η φιλοσοφία φαίνεται ότι δεν ταιριάζει με τη λογική του René Redzepi.

Ο Δανός σεφ έγινε γνωστός σε όλο τον κόσμο, όταν το 2003 άνοιξε στη Κοπεγχάγη το εστιατόριο Noma, παρουσιάζοντας την δική του εκδοχή της νέας Σκανδιναβικής κουζίνας. Μέσα στα επόμενα χρόνια ήδη τη φήμη του να απογειώνεται, καθώς το Noma έλαβε δύο αστέρια Michelin, ενώ βρέθηκε τέσσερις φορές στην κορυφή της λίστας με τα Καλύτερα Εστιατόρια του Κόσμου του περιοδικού Restaurant από το 2010 έως το 2014.

Κι όμως, παρά την επιτυχία του, στις 31 Δεκεμβρίου του 2016, αποφάσισε να ρίξει αυλαία στο Noma. Όπως είχε πει τότε και ο ίδιος, οι λόγοι που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση δεν ήταν οικονομικοί αλλά «είχε έρθει ο καιρός για μια αλλαγή, ώστε να παρουσιάσω κάτι νέο στους πελάτες μου».

Βέβαια αυτή η αλλαγή κόστισε τα πάντα στο Noma. Έχασαν τα αστέρια Michelin, έχασαν τη θέση τους στη λίστα του περιοδικού Restaurant, αλλά -όπως φαίνεται- δεν έχασαν τη δημιουργική τους διάθεση.

Οι πρώτες 10 εβδομάδες λειτουργίας του νέου Noma είναι ήδη sold out, ενώ η λίστα αναμονής έχει φτάσει τους 35.000 ανθρώπους.

Το νέο Noma «γεννήθηκε» σε μια έρημη έκταση με εγκαταλελειμμένα κτίρια, λίγο έξω από την Κοπεγχάγη, το οποίο ο Redzepi και η ομάδα του μεταμόρφωσαν σε μια urban φάρμα, μέσα στην οποία βρίσκεται και το εστιατόριο.

Τα εγκαίνιά του έχουν προγραμματιστεί για τον Φεβρουάριο, ενώ ο Redzepi αποφάσισε να χωρίσει το έτος σε… τρεις εποχές, αλλάζοντας το μενού, ώστε τα υλικά και τα πιάτα να συμβαδίζουν με την εποχή. Η αρχή θα γίνει με το χειμωνιάτικο μενού, το οποίο θα είναι μια ωδή στα Σκανδιναβικά θαλασσινά.

Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, οι κρατήσεις για τα εγκαίνια εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από 24 ώρες, οι πρώτες 10 εβδομάδες λειτουργίας του εστιατορίου είναι ήδη sold out, ενώ η λίστα αναμονής έχει φτάσει τους 35.000 ανθρώπους.

Ωστόσο, το Noma σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό MAD (που ο ίδιος ο Redzepi έχει δημιουργήσει) κράτησαν ένα τραπέζι άδειο για τη βραδιά των εγκαινίων στις 15 Φεβρουαρίου, εκεί όπου θα βρεθεί –μετά από κλήρωση– ένας τυχερός μαζί με τον συνοδό του.

Περισσότερες πληροφορίες για το νέο Noma θα βρείτε εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Aleria – Αστικός πολιτισμός υψηλής αισθητικής

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top