«Ακόμα και 30-45 λεπτά απλό περπάτημα την ημέρα είναι αρκετά»

Ο τριαθλητής και Race Director της XTERRA Κωνσταντίνος Κουμάργιαλης μοιράζεται τα fitness μυστικά του.

 
konstantinos-koumargialis-4

«Το μεγαλύτερο μέρος των προπονήσεών μου το κάνω στο βουνό. Προτιμώ να αποφεύγω την φασαρία και τους δρόμους. Αντλώ μεγάλη ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση ακούγοντας τους ήχους της φύσης». (Φωτογραφία: Θοδωρής Ερμήλιος)

Με τι ασχολείσαι;
Είμαι ο Race Director της XTERRA. Η XTERRA αποτελεί το μεγαλύτερο brand στα multisport events, με διοργανώσεις σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλον τον κόσμο. Στην Ελλάδα, εδώ και πέντε χρόνια, πραγματοποιούμε μερικές από τις κορυφαίες διοργανώσεις στο είδος τους, όπως το διεθνή αγώνα “Off Road τριάθλου XTERRA Greece Championship”, μέρος του Ευρωπαϊκού και Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και το “XTERRA Vouliagmeni Swim Challenge”, το μεγαλύτερο κολυμβητικό αγώνα στη χώρα μας.

Τι ώρα ξυπνάς το πρωί;
Στις 06:45.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις;
Ξυπνάω τις κόρες μου για το σχολείο.

Τι τρως για πρωινό;
Φρούτα εποχής στο blender, με κουάκερ, σπόρους Chia και ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Τι ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής ακολουθείς;
Το τρίαθλο είναι το κύριο αγώνισμά μου. Ανάλογα με την περίοδο και τους στόχους της χρονιάς, προσαρμόζω το εβδομαδιαίο προπονητικό μου πρόγραμμα. Αυτό περιλαμβάνει κατά βάση κολύμβηση, mountain bike και τρέξιμο. Τα τελευταία χρόνια έχω βάλει στο πρόγραμμά μου και εναλλακτικές μεθόδους προπόνησης, όπως το Kung Fu και το stand up paddle.

Όταν προετοιμάζεσαι για ένα μεγάλο στόχο πώς μένεις προσηλωμένος;
Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές επιτυχίας. Πρέπει να το θέλεις και να το αγαπάς για να το πετύχεις. Ο στόχος του κάθε ανθρώπου είναι κάτι πολύ σχετικό και έχει άμεση σχέση με το χρόνο που μπορεί κάποιος να διαθέσει. Δεν είμαστε επαγγελματίες αθλητές! Κίνητρο είναι η προσωπική υπέρβαση. Ένα βήμα τη φορά.

«Όσο μεγαλώνουμε η ελαστικότητα των μυών μειώνεται. Με το Kung Fu που έχω βάλει στο προπονητικό μου πρόγραμμα έχω δει τεράστια βελτίωση σε όλο μου το σώμα».

Υπάρχει κάποιο αξεσουάρ που δεν αποχωρίζεσαι στο γυμναστήριο;
Δυστυχώς υπάρχει ελάχιστος χρόνος για προπόνηση στο γυμναστήριο. Επειδή ιδρώνω πολύ, μια πετσέτα και ένα παγουράκι με νερό είναι τα βασικά μου αξεσουάρ!

konstantinos-koumargialis-2

«Τρέξιμο, κολύμπι και ποδήλατο είναι απαραίτητα στο αγώνισμά μου. Από τα τρία, προτιμώ το ποδήλατο». (Φωτογραφία: Θοδωρής Ερμήλιος)

Πώς διατηρείς σταθερό το σωματικό σου βάρος;
Δεν ακολουθώ ειδικό διατροφικό πρόγραμμα, αλλά είμαι προσεκτικός. Η στέρηση και οι ακρότητες δεν έχουν καλά αποτελέσματα. Προσπαθώ να τρώω πολλά φρούτα και σαλάτες. Έχω περιορίσει αρκετά το κρέας από τη διατροφή μου και το έχω αντικαταστήσει με ψάρι και πουλερικά.

Πες μας μια διατροφική «γουρουνιά» που επιτρέπεις στον εαυτό σου.
Μια φορά την εβδομάδα δεν θα πω όχι στην αγαπημένη μου σοκολάτα.


Διαβάστε ακόμα: Τα 5 καλύτερα στέκια στην Αθήνα για αυθεντική, ζεστή σοκολάτα


Ποια άσκηση μισείς;
Τις διαλειμματικές προπονήσεις στο στίβο.

Ποιο είναι το νόημα που αντλείς από τη σωματική προσπάθεια, αυτό που σε εμπνέει να συνεχίζεις;
Η προπόνηση, εκτός από τη σωματική βελτίωση, σε αλλάζει και σαν άνθρωπο. Στις μεγάλης διάρκειας προπονήσεις έχεις τη δυνατότητα να σκεφτείς, να φιλοσοφήσεις, να μιλήσεις με τον εαυτό σου, να βελτιωθείς σαν άνθρωπος. Η επαφή με τη φύση και το περιβάλλον σε φέρνει πιο κοντά στις πραγματικές αξίες της ζωής.

konstantinos-koumargialis-1

«Η προπόνηση, εκτός από τη σωματική βελτίωση, σε αλλάζει και σαν άνθρωπο. Στις μεγάλης διάρκειας προπονήσεις έχεις τη δυνατότητα να σκεφτείς, να φιλοσοφήσεις, να μιλήσεις με τον εαυτό σου, να βελτιωθείς σαν άνθρωπος. Η επαφή με τη φύση και το περιβάλλον σε φέρνει πιο κοντά στις πραγματικές αξίες της ζωής». (Φωτογραφία: Θοδωρής Ερμήλιος)

Πώς δυναμώνεις τους μυς σου; Προτιμάς όργανα, βάρη ή ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης;
Οι ασκήσεις με το σωματικό μου βάρος είναι αυτές που προτιμώ. Υπάρχουν ατέλειωτες ασκήσεις τις οποίες μπορείς να κάνεις και να δεις βελτίωση σε κάθε μυϊκή ομάδα.

«Τα δυο τελευταία χρόνια έχω “κολλήσει” με το windsurfing. Η αίσθηση της ταχύτητας και της ελευθερίας στο νερό είναι μοναδική».

Squat ή pushups; Τι θα ήθελες να είναι ευκολότερο;
Και οι δυο ασκήσεις είναι από τις αγαπημένες μου. Αποφεύγω όμως τα squats, γιατί επιβαρύνουν αρκετά τη μέση.

Ζέσταμα ή αποθεραπεία; Τι βαριέσαι περισσότερο;
Και τα δυο είναι απαραίτητα, για την αποφυγή τραυματισμών.

Πώς διατηρείς την ελαστικότητα των μυών σου; Ποιες είναι οι «μυστικές» σου διατάσεις;
Όσο μεγαλώνουμε η ελαστικότητα των μυών μειώνεται. Ένας από τους λόγους που έχω βάλει το Kung Fu στο προπονητικό μου πρόγραμμα είναι και αυτός. Έχω δει τεράστια βελτίωση σε όλο μου το σώμα.

Πώς διατηρείς την αντοχή σου; Προτιμάς το τρέξιμο, το κολύμπι ή το ποδήλατο;
Και τα τρία είναι απαραίτητα στο αγώνισμά μου. Προτιμώ όμως το ποδήλατο.


Διαβάστε ακόμα: Θες να γίνεις ανηφορίστας; Αυτά είναι τα μυστικά!


Ακούς μουσική όταν γυμνάζεσαι;
Το μεγαλύτερο μέρος των προπονήσεών μου το κάνω στο βουνό. Προτιμώ να αποφεύγω τη φασαρία και τους δρόμους. Αντλώ μεγάλη ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση ακούγοντας τους ήχους της φύσης.

_kostas

«Η XTERRA αποτελεί το μεγαλύτερο brand στα multisport events, με διοργανώσεις σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα εδώ και πέντε χρόνια πραγματοποιούμε μερικές από τις κορυφαίες διοργανώσεις στο είδος τους».

Ποιο είναι το αγαπημένο σου σπορ και πώς το έχεις εντάξει στο πρόγραμμά σου;
Τα δυο τελευταία χρόνια, έχω «κολλήσει» με το windsurfing. Μένω πολύ κοντά στη θάλασσα και, όταν ο χρόνος και οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, δεν αφήνω την ευκαιρία να πάει χαμένη. Η αίσθηση της ταχύτητας και της ελευθερίας στο νερό είναι μοναδική.

Ποια είναι η συμβουλή σου για κάποιον που θέλει να αλλάξει τον τρόπο ζωής του αλλά τον «πνίγει» η αμείλικτη καθημερινότητα;
Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι, αν το θέλεις πραγματικά, θα βρείς τον χρόνο να το κάνεις. Δεν είναι απαραίτητο να αφιερώνεις πολύ χρόνο από την καθημερινότητά σου. Το σώμα σου αξίζει να το προσέχεις, και ακόμα και 30-45 λεπτά απλό περπάτημα ή άλλη μορφής άσκησης την ημέρα είναι αρκετά για να δεις βελτίωση.

Ποια τρία πράγματα, εκτός από την άσκηση και τη διατροφή, καθορίζουν την ποιότητα της ζωής σου;
Η οικογενειακή ηρεμία και ο χρόνος μαζί τους είναι βασική μου προτεραιότητα. Μου αρέσουν τα ταξίδια και η καλή παρέα.

 

Διαβάστε ακόμα: Πώς κρατιέται σε φόρμα ο χαρτογράφος και εκδότης πεζοπορικών χαρτών Στέφανος Ψημένος

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή του μήνα

Ο αρχισυντάκτης του Andro Φροίξος Φυντανίδης μας πάει μια βόλτα στη Μεσσηνιακή Μάνη και σε αυτή την περιοχή, που αν ήταν γυναίκα θα ήταν και ο μεγάλος του έρωτας.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

O διαιτολόγος-διατροφολόγος Δρ. Αναστάσιος Παπαλαζάρου γράφει για την πάθηση που ταλαιπωρεί περισσότερους από 700 εκ. ανθρώπους στον πλανήτη, αλλά και για μια ολόκληρη βιομηχανία που «θρέφεται» από την ευκολοπιστία των απανταχού υπέρβαρων.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Βλέπουμε τις διατροφικές διαταραχές μέσα από την ανδρική σκοπιά, με τη βοήθεια του ψυχίατρου-ψυχοθεραπευτή Δημήτρη Παπαδημητριάδη.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Μάλιστα στην 20η θέση βρίσκουμε το ιστορικό Elounda Beach Hotel & Villas της Κρήτης, το πρώτο resort αυτού του επιπέδου στη χώρα μας που κτίστηκε το 1971.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro