«Άλλαξε τρόπο ζωής! Η έλλειψη χρόνου δεν είναι το εμπόδιο»

Ο διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα, Χρήστος Γείτονας, μοιράζεται τα fitness μυστικά του.

 
5

«Πλημμυρισμένος με έντονα συναισθήματα και πιάνοντας το στόχο μου, με τη γαλανόλευκη, στον τερματισμό του XTERRA World Championship, πριν από λίγες εβδομάδες στο Μάουϊ».

Με τι ασχολείσαι;
Είμαι οικονομολόγος, εκπαιδευτικός και λάτρης των αθλημάτων στη φύση. Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1981, ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο Πανεπιστήμιο του Warwick και, στη συνέχεια, εργάστηκα για τη Citigroup στο Λονδίνο. Το 2004 άφησα τον τραπεζικό κλάδο και ανέλαβα τη διεύθυνση των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα. Είμαι ιδρυτής των Juventus Soccer Schools (JSS), ένα διεθνές δίκτυο πρότυπων ακαδημιών ποδοσφαίρου που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Nike και την Juventus F.C. Ασχολούμαι ενεργά με νεοφυείς επιχειρήσεις και είμαι μέντορας σε μαθητικές ομάδες που συμμετέχουν σε διαγωνισμούς νεανικής επιχειρηματικότητας, κάποιες από τις οποίες έχουν κατακτήσει ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διακρίσεις. Πρόσφατα προκρίθηκα και αγωνίστηκα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα off road τριάθλου XΤΕRRA στο Μάουϊ, λαμβάνοντας την 35η θέση στο age group μου. Η πρόκριση και η συμμετοχή μου στον αγώνα αυτόν έγινε με σκοπό την ενημέρωση του κόσμου για τους κινδύνους που κρύβει το στίγμα της δρεπανοκυτταρικής αναιμίας μέσω της δημοσιοποίησης της προσωπικής μου ιστορίας.

Τι ώρα ξυπνάς;
Ξυπνάω καθημερινά στις 7.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις;
Τρώω πρωινό και ενημερώνομαι.

Τι τρως για πρωινό;
Τρεις φέτες ψωμί του τοστ με φιστικοβούτυρο και μέλι, έναν εσπρέσο, δύο ποτήρια νερό και φρέσκο χυμό από παντζάρι με μήλο.

Τι ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής ακολουθείς;
Ακολουθώ εβδομαδιαίο πρόγραμμα προπόνησης που περιλαμβάνει τρέξιμο, ποδηλασία και κολύμβηση (τα αθλήματα του τριάθλου), καθώς και προπονήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης. Το πρόγραμμα αυτό αλλάζει σύμφωνα με το στόχο που έχω θέσει στην έναρξη του προπονητικού κύκλου. Οι εβδομαδιαίες ώρες προπόνησης κυμαίνονται από τις 8 έως τις 12, ενώ κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για το παγκόσμιο πρωτάθλημα έφτασε μέχρι και τις 15 ώρες.

«Προσπαθώ να εντάξω στην προπόνησή μου τουλάχιστον ένα αθλητικό μασάζ μέσα στο μήνα. Αισθάνομαι ότι με βοηθάει προληπτικά στο να αποφύγω πιθανούς τραυματισμούς».
RaceDay

«Η ελληνική αποστολή στο Μάουι πριν από την έναρξη του αγώνα. Από αριστερά: ο Κωνσταντίνος Κουμάργιαλης, o Σπύρος Χρυσικόπουλος, , ο Λευτέρης Πάρλαλης κι εγώ».

Υπάρχουν τεχνικές πνευματικής συγκέντρωσης που σε βοηθούν να κρατάς τον επιθυμητό ρυθμό στην προπόνηση;
Δεν ακολουθώ συγκεκριμένες τεχνικές πνευματικής συγκέντρωσης. Η προπόνηση από μόνη της είναι για μένα απαραίτητο καταφύγιο για εκτόνωση και πνευματική ισορροπία. Συχνά βρίσκω λύσεις στα πιο σύνθετα προβλήματα που αντιμετωπίζω την ώρα της προπόνησης, με εξαίρεση την ώρα της κολύμβησης που δεν σκέφτομαι τίποτα.

Όταν προετοιμάζεσαι για ένα μεγάλο στόχο, πώς μένεις προσηλωμένος;
Η προσήλωση σε ένα μεγάλο στόχο είναι κάτι που αποκτά κάποιος σταδιακά στη ζωή του μέσα από τις δοκιμασίες με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπος. Προσωπικά, ήμουν πολύ καλός μαθητής στο σχολείο, αλλά, ως υιός του ιδιοκτήτη, έπρεπε να προσπαθώ διπλά για να το αποδείξω. Ήμουν μέτριος στα αθλητικά, χωρίς κανένα ιδιαίτερο αθλητικό ταλέντο. Ό,τι έχω καταφέρει, το κατάφερα με υπομονή και κόπο. Είμαι άνθρωπος επίμονος, που εργάζεται μεθοδικά για να πετύχει κάτι. Παρατηρώντας τον πατέρα μου, με το πέρασμα των χρόνων, έμαθα να μη βιάζομαι. Προσπαθώ να απολαμβάνω το «ταξίδι». Άλλωστε, η γεύση της επιτυχίας είναι μεν γλυκιά, αλλά στιγμιαία.

Διαβάστε ακόμα: Πώς κρατιέται σε φόρμα ο Project Director και Team Builder του TEDx Athens, Δημήτρης Κόκκορης.

Υπάρχει κάποιο αξεσουάρ που δεν αποχωρίζεσαι στο γυμναστήριο;
Δεν πηγαίνω στο γυμναστήριο, προτιμώ τις προπονήσεις στη φύση. Πάντως, σε όλες μου τις αθλητικές δραστηριότητες δεν αποχωρίζομαι το παγούρι μου. Το να είμαι πολύ καλά ενυδατωμένος ξεκίνησε κατόπιν σύστασης γιατρού, λόγω της δρεπανοκυτταρικής αναιμίας που έχω και πλέον μου έχει γίνει συνήθεια.

3

«Συμμετέχοντας στον αγώνα του Μάουϊ, στο 8ο χλμ από τα 32 της ποδηλατικής διαδρομής, με συνολικό υψομετρικό ανάβασης τα 1.000 μέτρα».

Πώς διατηρείς σταθερό το σωματικό σου βάρος;
Δεν το παρακολουθώ, απλώς φροντίζω να μειώνω σχετικά τις ποσότητες τροφής που καταναλώνω όταν μπαίνω σε περίοδο ξεκούρασης και μειώνονται οι ώρες προπόνησης αρκετά.

Πες μας μια διατροφική «γουρουνιά» που επιτρέπεις στον εαυτό σου.
Δεν αποκλείω τίποτα στη διατροφή μου, αλλά έχω την τύχη να ακολουθώ καθημερινά το πρόγραμμα διατροφής του σχολείου μας οπότε, αναπόφευκτα, τρέφομαι ισορροπημένα και «καθαρά».

Ποια άσκηση μισείς;
Βρίσκω δικαιολογίες να αποφεύγω τους κοιλιακούς.

Ποιο είναι το νόημα που αντλείς από τη σωματική προσπάθεια, αυτό που σε εμπνέει να συνεχίζεις;
Μέχρι πριν από δύο χρόνια η άθληση ήταν για μένα τρόπος ζωής και απαραίτητο συστατικό για την πνευματική μου διαύγεια και τη σωματική εκτόνωση. Λόγω του περιστατικού που μου συνέβη πριν από περίπου δύο χρόνια στο Περού (http://www.xterragreece.com/the-road-to-maui-christos-geitonas/) , υπήρξε και ένας ακόμα σημαντικός λόγος που με ώθησε να φτάσω ψηλότερα. Νιώθω ότι μου δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία, την οποία οφείλω να αξιοποιήσω. Οι έντονες αναμνήσεις μου από εκείνο το περιστατικό αποτελούν για μένα ανεξάντλητη πηγή δύναμης σε δύσκολες στιγμές. Επίσης, καταλυτικό ρόλο παίζει η καλή παρέα. Η CGS Triathlon Team, η ομάδα τριάθλου που έχουμε δημιουργήσει στο σχολείο για μαθητές και ενήλικες υπό την προπονητική καθοδήγηση του κορυφαίου τριαθλητή Βασίλη Κρομμύδα, έχει στελεχωθεί από μια ομάδα υπέροχων ανθρώπων, με τους οποίους κάνουμε εξαιρετική παρέα τόσο στις προπονήσεις όσο και στους αγώνες.

– Πώς δυναμώνεις τους μύες σου; – Με ελεύθερα βάρη (kettlebells) και ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης (κυρίως TRX).

Πώς διατηρείς την αντοχή σου; Προτιμάς το τρέξιμο, το ποδήλατο, το κολύμπι;
Η εναλλαγή των αθλημάτων στο τρίαθλο βοηθάει πολύ στη διατήρηση της αντοχής και, ταυτόχρονα, είναι και η γοητεία του. Προσωπικά, από τα τρία, προτιμώ το ποδήλατο.

Πώς δυναμώνεις τους μύες σου; Προτιμάς όργανα, βάρη ή ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης;
Ενδυνάμωση κάνω με ελεύθερα βάρη (kettlebells) και ελεύθερες ασκήσεις αντίστασης (κυρίως TRX).

Διαβάστε ακόμα: «Όταν τρέξεις λίγα λεπτά, αυτό που σε τραβούσε πίσω, σε τραβάει μπροστά».

1

«Στην έξοδο μετά τα 1.500 μέτρα κολύμβησης στο XTERRA World Championship, στο Μάουϊ. Ευτυχώς ήταν μια μέρα χωρίς τα συνήθη ψηλά κύματα του ωκεανού…»

Squats ή pushups; Τι θα ήθελες να είναι ευκολότερο;
Θα ήθελα να είναι ευκολότερος ο συνδυασμός τους. Ένας δύσκολος συνδυασμός που ακολουθώ είναι deadlifts, pushups και, τέλος, burpees.

Ζέσταμα ή αποθεραπεία; Τι βαριέσαι περισσότερο;
Τα θεωρώ κομμάτι της άσκησης και τα εκτελώ χωρίς να το σκέφτομαι.

Πώς διατηρείς την ελαστικότητα των μυών σου; Ποιες είναι οι «μυστικές» σου διατάσεις;
Ακολουθώ συγκεκριμένη ρουτίνα διατάσεων μετά από κάθε προπόνηση. Μυστικές διατάσεις δεν έχω, προσπαθώ όμως να εντάξω τουλάχιστον ένα αθλητικό μασάζ μέσα στο μήνα, καθώς αισθάνομαι ότι με βοηθάει προληπτικά στο να αποφύγω πιθανούς τραυματισμούς.

Ακούς μουσική όταν γυμνάζεσαι, και ποια;
Ακούω μουσική καμιά φορά όταν τρέχω μόνος και δεν με εμπνέει το τοπίο. Ακούω σχεδόν τα πάντα, ανάλογα με τη διάθεσή μου. Πρόσφατα μου έκαναν δώρο και ακουστικά για την κολύμβηση και πραγματικά είναι πολύτιμα. Σταματάς να μετράς τα πλακάκια της πισίνας.

«Αγαπώ τα σπορ στη θάλασσα και στο βουνό. Δυστυχώς οι γιατροί μού απαγόρευσαν τις ελεύθερες καταδύσεις, λόγω της αναιμίας. Μερικές φορές κάνω ψαροντούφεκο, αποφεύγοντας τις βαθιές βουτιές –κι έτσι το τραπέζι του ψαρά δέκα φορές είναι αδειανό και καμιά γεμάτο!»

Ποιο είναι το αγαπημένο σου σπορ και πώς το έχεις εντάξει στο πρόγραμμά σου;
Αγαπώ τα σπορ στη θάλασσα και στο βουνό. Δυστυχώς οι γιατροί μού απαγόρευσαν τις ελεύθερες καταδύσεις, λόγω της αναιμίας. Μερικές φορές κάνω ψαροντούφεκο, αποφεύγοντας τις βαθιές βουτιές –κι έτσι το τραπέζι του ψαρά δέκα φορές είναι αδειανό και καμιά γεμάτο! Το σκι βουνού είναι ένα σπορ που επίσης αγαπώ, αλλά και πάλι, λόγω δρεπανοκυτταρικής, χρειάζεται προσοχή με το υψόμετρο. Τα τελευταία καλοκαίρια, μαζί με καλούς φίλους, γυρνάμε τα ελληνικά νησιά με θαλάσσια καγιάκ, κουβαλώντας μαζί μας τα απολύτως απαραίτητα.

Ποια είναι η συμβουλή σου για κάποιον που θέλει να αλλάξει τον τρόπο ζωής του αλλά τον «πνίγει» η αμείλικτη καθημερινότητα;
Για να πάρει κάποιος «τα ηνία» της καθημερινότητάς του, πρέπει κατ’ αρχάς να το θέλει. Συχνά πιστεύουμε ότι ο χρόνος μας δεν επαρκεί. Στο Μάουϊ γνώρισα ένα ανδρόγυνο τριαθλητών που αγωνίστηκαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα έχοντας φέρει μαζί τους τα τρία τους παιδιά. Είχαν 10-15 ώρες προπόνησης ο καθένας την εβδομάδα και δούλευαν και οι δύο. Είναι λανθασμένη η αντίληψη ότι ο ελεύθερος χρόνος περισσεύει σε όποιον ασχολείται με κάτι που αγαπά. Συνήθως δεν είναι η έλλειψη χρόνου το εμπόδιο, αλλά οι παλιές μας συνήθειες. Όσο μεγαλώνουμε τόσο πιο δύσκολα τις αλλάζουμε. Γι’ αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό να βοηθάμε τα παιδιά να αναπτύσσουν «καλές» συνήθειες που θα τους συντροφεύουν μια ολόκληρη ζωή. Στους ενήλικες, οι δραστικές αλλαγές προϋποθέτουν μεγάλες αποφάσεις και αυτές, με τη σειρά τους, απαραίτητες θυσίες. Δυστυχώς δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Τα αποτελέσματα, όμως, της βελτίωσης της ποιότητας της ζωής μας είναι αντικατάστατα και επηρεάζουν κάθε πτυχή της.

Ποια τρία πράγματα, εκτός από την άσκηση και τη διατροφή, καθορίζουν την ποιότητα της ζωής σου;
Η ποιότητα της ζωής μου καθορίζεται από το οικογενειακό και φιλικό μου περιβάλλον και από τη χαρά της δημιουργικότητας που αντλώ καθημερινά από το περιβάλλον εργασίας μου, το σχολείο. Είμαστε προνομιούχοι όσοι εργαζόμαστε στην εκπαίδευση. Τα παιδιά αναζητούν διαρκώς πρότυπα και οι εκπαιδευτικοί αποτελούν τη βασική πηγή έμπνευσής τους. Η ευθύνη είναι τεράστια, αλλά και η ανταπόδοση επίσης. Στο σχολείο δεν αποκτά κάποιος μόνο γνώσεις και δεξιότητες. Διαμορφώνονται χαρακτήρες και χτίζονται όνειρα. Δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη επιβράβευση από τη στιγμή που συνειδητοποιεί κάποιος ότι συνέβαλε δημιουργικά και ουσιαστικά στο να ανακαλύψει και να κυνηγήσει ένα παιδί το όνειρό του.

CGS Aquathlon

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιβράβευση από τη στιγμή που συνειδητοποιεί κάποιος ότι συνέβαλε δημιουργικά και ουσιαστικά στο να ανακαλύψει και να κυνηγήσει ένα παιδί το όνειρό του».

 

Διαβάστε ακόμα: «Όσα μου έμαθαν οι υπερ-μαραθωνοδρόμοι Ινδιάνοι Τarahumara».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top