trejler-za-film-50-nijansi-sive

Από τις “Πενήντα αποχρώσεις του γκρι”, τουλάχιστον 40 εκατ. γυναίκες έμαθαν καλά τι σημαίνει BDSM (Bondage, Discipline, Dominance, Submission, Sadism &, Masochism). Φωτογραφία: Sergi Pons/GQ Espana

Ο ροζ πολιτισμός κάνει θραύση. Από το ελληνικό φαινόμενο Λένα Μαντά με το 1 εκατομ. αντίτυπα σε πωλήσεις που προκαλεί απανωτούς οργασμούς στις εκδόσεις Ψυχογιός ως τo πρόσφατo παγκόσμιο best seller «Πενήντα αποχρώσεις του γκρι» της E. L. James (εκδ. Πατάκη).

Το τελευταίο, λέει σοκαρισμένη η Εύα Στάμου σε συνέντευξή της στο «Βιβλιοδρόμιο», μοστράριζε στη βιτρίνα του βιβλιοπωλείου Coop στις ΗΠΑ, όπου παρουσιάζονται εργασίες καθηγητών του ΜΙΤ και του Χάρβαρντ.

Η Στάμου, στην «Επέλαση της ροζ λογοτεχνίας» (εκδ. Gutenberg), παρατηρεί ότι αυτές οι ηρωίδες «ladettes» (κοπελίτσες με επιδεικτικό ντύσιμο και χυδαίο φέρσιμο) καταναλώνουν πολλές σεξουαλικές εμπειρίες, όπως καταναλώνουν και πολλά ζευγάρια παπούτσια. Ως εδώ καλά, μόνο που ο στόχος δεν είναι άλλος απ’ τον παλιό, καλό, σίγουρο γάμο. Άλλα ήθελε να πει ο Μπρετ Ίστον Έλις.

Το «The Debutante divorcee» της Plum Sykes υπόσχεται να λανσάρει όπου γης το νεοϋορκέζικο συρμό των «divorce parties».

Οι ξανθιές Bergdorf που βγήκαν από την πένα της Plum Sykes, πριγκίπισες των μοντέρνων καιρών σε αναζήτηση πλούσιου συζύγου, παραπονιούνται ότι «τις χτύπησαν τα Manolo» τους. Ήγουν, οι πανάκριβα υπέροχες γόβες που υπογράφει ο Manolo Blahnic, αυτές ακριβώς που η Andrea, η ηρωίδα της ταινίας «Ο διάβολος φορούσε Prada» της Lauren Weisberger (εκδ. Λιβάνη), συνθλίβει πατώντας το γκάζι της Porsche του αφεντικού της, της φοβερής και τρομερής Διευθύντριας του περιοδικού Runway.

Πώς να γίνεις ξεφτέρι στους συρμούς της στιγμής; Τα fashion victims είχαν τα αγαπημένα τους περιοδικά. Τώρα πλέον έχουν και τη λογοτεχνία τους. Ένα είδος που μας έρχεται κατευθείαν απ’ τους Αγγλοσάξονες και του οποίου τα πικάντικα εξώφυλλα ξεσκονίζουν τα ράφια των βιβλιοπωλείων.

Διαβάστε ακόμα: Το ντεκολτέ της γόβας

Το νέο της Plum Sykes, «The Debutante divorcee», υπόσχεται να λανσάρει όπου γης το νεοϋορκέζικο συρμό των «divorce parties». Όντως, υπάρχει άραγε πιο hype διασκέδαση από το να γιορτάζεις κάνοντας βούκινο το χωρισμό σου, όταν είσαι νέα, πλούσια και όμορφη; Και το άκρον άωτον της κομψότητας να καλείς και τον «soon to be ex» (συντόμως πρώην) στην τελετή! Ολόκληρο πρόγραμμα.

Ενδιαμέσως, απομνημονεύεις τις σοφές κινήσεις της Becky Bloomwood, της φανατικής του shopping που κατασκηνώνει επί τέσσερις ολόκληρους τόμους στο μυθιστόρημα-ποταμό της Βρετανίδας Sophie Kinsella. Όπως του να πετάγεσαι ως το Μιλάνο για να χτυπήσεις ένα ζευγάρι Miu Miu.

Ή ακόμα, τις απίθανες, παρότι αληθείς, συμβουλές ομορφιάς των top-models που κατοικοεδρεύουν στο μυθιστόρημα-έρευνα της Imogen Edwards-Jones «Fashion Babylon» (εκδ. IntroBooks): αντί για λίφτινγκ, είναι πολύ καλύτερο να βάζεις κρέμα για τις αιμορροϊδες κάτω απ’ τα μάτια.

Ευεπίφορες σε ασήμαντες εκμυστηρεύσεις, οι ηρωίδες της «chick lit», είτε πρόκειται για κληρονόμους είτε για στυλίστριες, μοντέλα ή μοδάτες δημοσιογράφους, στήνουν και ξεστήνουν τις μόδες. Πού να κάνεις εμφανίσεις, ποιους σχεδιαστές να υιοθετήσεις, θεραπείες ομορφιάς του συρμού διανθίζουν τις περιπέτειές τους μέσα σε αφθονία πολυτέλειας και ρεαλισμού, μαζί με σωτήριες δόσεις χιούμορ.

Πράγμα επιμορφωτικό, καθότι δημιουργεί ακομπλεξάριστες αναγνώστριες. Εκεί που τα περιοδικά σε σφυροκοπάνε με άρθρα του τύπου «Πώς να αδυνατήσετε ή πώς να ντυθείτε σωστά», οι ηρωίδες των μυθιστορημάτων, αντιμέτωπες με τις ίδιες επιταγές, σου μαθαίνουν να αποκωδικοποιείς τα μηνύματα.

Ποια γυναίκα, για παράδειγμα, δεν έζησε την αγωνία της επιλογής ενός κραγιόν, σαν την Fabienne Durant, την απογοητευμένη διευθύντρια του πρακτορείου μοντέλων Miracle στο μυθιστόρημα της Γαλλίδας αυτή τη φορά (πρώην μανεκέν η ίδια) Geraldine Maillet «Σχεδόν Top Model»; Και ποιο θύμα δεν υπέκυψε σ’ ένα αξεσουάρ με εξωφρενική τιμή, επειδή ήταν πρωτοσέλιδο σε κάποιο περιοδικό μόδας; Και πάλι η Fabienne.

Διαβάστε ακόμα: Λεξικό Λατρευτικού Μισογυνισμού

8031116897_4e58563696_o copy

Η Candace Bushnell, μετά την επιτυχία του βιβλίου και της σειράς, είχε τη φαεινή ιδέα για νέο τουριστικό προορισμό, το “Sex and the City Tour”. Photo Credit: Wynnwood Media/flickr

Οι αναγνώστριες την κάνουν ψώνιο. Τούτη η νεοαισθηματική λογοτεχνία σε μοδάτο σκηνικό τις βυθίζει σε έναν κόσμο μυημένων που τις μαγεύει όταν δεν αποτελούν μέρος του ή τις κάνει να γελάσουν όταν γνωρίζουν τα τερτίπια του.

Οι συγγραφείς, με τη σχεδόν αυτοβιογραφική γραφή, ανήκουν στην αυτή συνομοταξία. Η Candace Bushnell του «Sex And the City» (εκδ. Λιβάνη), βιβλίο που πούλησε πάνω από 1 εκατ. αντίτυπα στις ΗΠΑ, συγκέντρωσε τα κοσμικά της χρονογραφήματα που δημοσιεύονταν στο New York Observer.

Στη διακριτική αυτοκρατορία της Prada μιλάνε για ασύλληπτα αποτελέσματα, εξαιτίας της επιτυχίας του βιβλίου και της ταινίας.

Αφού πρώτα ξεψάχνισε τα ήθη των τριαντάρηδων της νεοϋορκέζικης ελίτ εμπνέοντας μια τηλεοπτική σειρά-σταθμό και το νέο τουριστικό πρόγραμμα «Sex and the City Tour», η Σάρον Στόουν της δημοσιογραφίας καταπιάστηκε με ακρίβεια εθνολόγου στη συνέχεια με τη μοίρα των σαραντάρηδων του Μανχάταν στο «Lipstick Jungle».

Γεύματα με τις φιλενάδες στο Michael’s ή το Da Silvano, επιδείξεις μόδας παρουσία του Κιθ Ρίτσαρντς, shopping στον Ralph Lauren ή την Prada… Σελίδα με σελίδα, η περιγραφή της γυναικείας ψυχολογίας έχει για κερασάκι ένα πολύτιμο σημειωματάριο των πιο hype διευθύνσεων της πόλης.

AndySach

«Μήπως σας χτύπησαν τα Manolo σας;» Βασική αναρώτηση στο «O διάβολος φορούσε Prada».

Δεν είναι τυχαίο ότι το κυνήγι του βασιλόπουλου των παραμυθιών έχει για νέο σκηνικό τους επίλεκτους κύκλους της μόδας και των happy few, τροφή για τα κουτσομπολίστικα περιοδικά.

Η υψηλή κοινωνία ανέκαθεν ασκούσε ταυτόχρονα έλξη και απώθηση, πράγμα που εμπνέει τη λογοτεχνία και ξορκίζει την κρίση. Θυμηθείτε τον Φιτζέραλντ ή τον Τρούμαν Καπότε. Το ότι η υψηλή ραπτική έχει γίνει προσφιλές θέμα των media από τη δεκαετία του ’80 δεν την έκανε μπανάλ, αντίθετα οδήγησε σε μια μεγέθυνση της γοητείας που ασκεί αυτός ο κόσμος.

Τούτα τα προϊοντικά μυθιστορήματα πετάνε δω και κει διάφορα ονόματα που προσθέτουν glamour και αλατοπίπερο: είναι η τεχνική του «name dropping». Η Andrea, η ηρωίδα του «Ο διάβολος φορούσε Prada», διασταυρώνεται με τον Μπραντ Πιτ και την Τζένιφερ Άνιστον σε μια δεξίωση στο Plaza. Η Geraldine Maillet μας μαθαίνει ότι ο John Galliano αρέσκεται να συλλέγει προπονητές: έναν για μποξ, έναν για κολύμβηση, έναν τρίτο για να γυμνάζει την καρδιά του κι έναν τέταρτο για γιόγκα.

Η συμπαιγνία μεταξύ λογοτεχνίας και πρετ-α-πορτέ είναι προφανής: Στη διακριτική αυτοκρατορία της Prada μιλάνε για ασύλληπτα αποτελέσματα, εξαιτίας της επιτυχίας του βιβλίου και της ταινίας.

Ούτως ειπείν, ο διάβολος μπορεί να αποδειχτεί θεόσταλτος, όταν βάζει τα καλά του.

Διαβάστε ακόμα: Tα top 5 πιο σέξι κορίτσια των video games

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top