Το πρώτο βήμα θα γίνει την Πέμπτη 23 Μαρτίου στο Artisanal της Κηφισιάς που έχει “το όνομα και τη χάρη”, με το παρθενικό event των ARTISANS.

    O Artisan, ή τεχνίτης επί το ελληνικότερον, ή Αριστοτέχνης όπως μας αρέσει στο Andro να αποκαλούμε τους πιο παθιασμένους εκπροσώπους της κατηγορίας αυτής, μπορεί να είναι ένας μετρ της ραπτικής για τζέντλεμεν ή ένας εξαιρετικός χασάπης που γνωρίζει τα μυστικά του κρέατος. Ή ένας Αριστοτέχνης του espresso που ψήνει τους εκλεκτότερους single estate καφέδες σε μικρές φουρνιές περιορισμένης παραγωγής.

    Τέτοιοι, σύγχρονοι Artisans όπως ο Βασίλης Μπουρτσάλας του Bespoke Athens, ο Άρης Βεζενές του εστιατορίου Vezené και ο Γιάννης Ταλούμης της TAF coffee θα παρουσιαστούν τους επόμενους μήνες, στη νέα σειρά video & events που ξεδιπλώνει η Sophisticated Media, εκδότρια του Andro.gr.

    Μαζί θα ανακαλύψουμε ακόμα πολλές εφαρμοσμένες τέχνες και τους οραματιστές εκπροσώπους τους: Οργανοποιούς, μαρμαρογλύπτες, κεραμείς, τυπογράφους, αρωματοποιούς, υποδηματοποιούς, καλλιγράφους και άλλους Αριστοτέχνες που μας εμπνέουν με το έργο τους.

    Το πρώτο βήμα έγινε την Πέμπτη 23 Μαρτίου όπου αναβίωσε μια τάση που περιμέναμε 100 χρόνια, με το παρθενικό event των ARTISANS.

    Μέσα από αποκλειστικά videos και επιλεγμένα events, αναδεικνύουμε τους νέους θεράποντες των εφαρμοσμένων τεχνών αλλά και τους μάστορες των παραδοσιακών επαγγελμάτων που έχουν απομείνει.

    Η επιστολή με πένα από το χέρι καλλιγράφου, που απευθύνει στον Artisan roaster Γιάννη Ταλούμη, ο εμπνευστής του νέου θεσμού Κίμων Φραγκάκης.

    Γιατί υποστηρίζουμε ότι περιμέναμε έναν αιώνα την τάση αυτή;

    Διότι, όπως οι τεχνίτες της προ-βιομηχανικής εποχής έτσι και οι σημερινοί Artisans που παρουσιάζει το νέο media brand – αδελφάκι του Andro, δημιουργούν χειροποίητα προϊόντα και προσφέρουν μοναδικές υπηρεσίες με μεράκι και αφοσίωση. Σήμερα όμως δεν το κάνουν ξεχασμένοι σε κάποιο υπόγειο, όπως ο γέρο-τσαγκάρης, ο ράφτης της γειτονιάς ή ο μπακάλης του καφεκοπτείου. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και της σύγχρονης επικοινωνίας έρχονται στο προσκήνιο, γίνονται οι κατεξοχήν «influencers» και υποστηρίζουν ένα νέο lifestyle με νόημα, που αξίζει να γνωρίζεις και να μοιραστείς στα social media με το hashtag #artisansgr.

    Δεν σνομπάρουμε τους παλιούς επαγγελματίες τεχνίτες, αντιθέτως θρηνούμε για την εξαφάνιση τους τα προηγούμενα χρόνια της αλόγιστης εκβιομηχάνισης και του «ετοιματζίδικου». Θεωρούμε μια μίνι πολιτιστική γενοκτονία αυτό που συνέβη για παράδειγμα στου Ψυρρή όπου τα μαγαζιά των παλιών τεχνιτών έκλεισαν για να ανοίξουν ψευτοπαραδοσιακά μεζεδοπωλεία.

    Γι αυτό σήμερα ερχόμαστε να αναδείξουμε τόσο τους μάστορες των εφαρμοσμένων τεχνών και των παραδοσιακών επαγγελμάτων που έχουν απομείνει, αλλά κυρίως να φέρουμε στο προσκήνιο τους Artisans της νέας εποχής: Εκείνους  που θα δώσουν νέα πνοή σε προϊόντα και υπηρεσίες που κάνουν τη ζωή μας πιο όμορφη.

    Δεν είναι τυχαίο για παράδειγμα το ότι, αφού έκλεισαν τα μπαρμπέρικα σε κάθε γειτονιά για να ανοίξουν πανομοιότυπα δήθεν μοντέρνα κομμωτήρια χωρίς χαρακτήρα και χωρίς ψυχή, σήμερα αναβιώνουν τα μπαρμπέρικα ως «barber shops» για τζέντλεμεν. Μπορεί ορισμένα να έχουν μια υπερβολική θεατρικότητα στην όλη εμπειρία αλλά αυτό δεν μειώνει το εξαιρετικά θετικό της τάσης που θέλει νέους Artisans να σηκώνουν τα μανίκια (για να φανούν τα τατουάζ) και να προσφέρουν ξανά, υπηρεσίες με μεράκι.

    Θέλουμε να πιστεύουμε ότι επόμενη δεκαετία στο ελληνικό lifestye θα είναι αυτή της γνώσης και της τεχνικής. Ότι μετά την εποχή του μιμητισμού, έρχεται η εποχή του ξεχωριστού. H εποχή του αυθεντικού.

    Ο Artisan είναι λοιπόν ο Αριστοτέχνης που ασχολείται με μια εφηρμοσμένη τέχνη, χρησιμοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τη χειρωνακτική εργασία. Ο όρος άλλωστε προέρχεται από το λατινικό Αrs, που σημαίνει τέχνη. Σε έναν κόσμο μαζικής παραγωγής και εφήμερης ποιότητας, ο Artisan είναι εκείνος που πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα, δημιουργώντας προϊόντα και προσφέροντας υπηρεσίες με αγάπη και υψηλή τεχνική. Αφήνοντας έτσι τη δική του σφραγίδα με προϊόντα που έχουν διάρκεια και εμπειρίες που γεννούν αναμνήσεις, κόντρα στην «fast food & fast fashion» φρενίτιδα του καιρού μας.

    Tα Αrtisanal προϊόντα είναι το νέο high end και προάγουν ένα lifestyle με νόημα.

    Σε έναν κόσμο σχετικής αφθονίας και προϊόντων μιας χρήσης, τα Artisanal είδη και οι Artisanal υπηρεσίες διαθέτουν αυθεντικό χαρακτήρα και στυλ με διάρκεια. Εν ολίγοις, τα Αrtisanal προϊόντα είναι το νέο high end χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει απαραίτητα να είναι πολυτελή και πανάκριβα.

    Σε ποιον απευθύνονται οι Artisans;

    Αν και εσείς νιώθετε αριστοτέχνης στη δουλειά σας, αν αγαπάτε το χειροποίητο, το σπάνιο, τη μαστοριά, αν έχετε γράψει μια ερωτική επιστολή στο χέρι, αν έχετε φορέσει ή ονειρεύεστε να φορέσετε ένα χειροποίητο παπούτσι, αν μιλάτε με τους παραγωγούς των τροφίμων που καταναλώνετε, τότε η κοινότητα των Artisans απευθύνεται σε εσάς και σας προτείνει ένα «lifestye» με νόημα, αξίες, και θετικό αποτύπωμα.

    Θέλουμε να πιστεύουμε ότι επόμενη δεκαετία στο ελληνικό lifestye θα είναι αυτή της γνώσης και της τεχνικής. Ότι μετά την εποχή του μιμητισμού, έρχεται η εποχή του ξεχωριστού. H εποχή του αυθεντικού. Ασφαλώς η μάζα (όλοι μας) θα συνεχίσει να καταναλώνει μαζικά προϊόντα όμως ακόμα και οι καταναλωτές με μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα θα επιλέγουν όπου μπορούν την ποιότητα έναντι της ποσότητας: Ένα καλό μπουκάλι κρασί σε ένα φιλικό σπίτι αντί για δέκα ποτά – μπόμπες σε ένα από τα μαζικά κλαμπ του παρελθόντος.

    Οι σκεπτόμενοι καταναλωτές θα στραφούν προς τη μικρότερη κλίμακα, τη σπανιότητα, τη μαστοριά. Οι πιο ανήσυχοι πελάτες αναζητούν ήδη niche, customised ή και εντελώς μοναδικά, χειροποίητα προϊόντα. Εκπαιδεύοντας με τη σειρά τους το ευρύτερο κοινό να εκτιμήσει τί σημαίνει ποιότητα, σοφιστικέ άποψη, και πως οι επιλογές μας ως καταναλωτές επηρεάζουν την κοινωνία, την οικονομία και τον πλανήτη συνολικά.

    Μια νέα τάξη Artisans γεννιέται για να μας προσφέρει τα είδη αυτά, και κάτι παραπάνω: Να μας διηγηθεί μια ιστορία, να κάνει curate την εμπειρία μας. Να ξεκινήσει μια νέα παράδοση.

    Όπως οι τεχνίτες της προ-βιομηχανικής εποχής, έτσι και οι νέοι Artisans εκτελούν μεγάλο μέρος της δουλειάς τους με το χέρι και έχουν καλλιτεχνικές ανησυχίες. Όμως σήμερα, χρησιμοποιούν και την ψηφιακή τεχνολογία, καθώς νέα Apps συμπληρώνουν τις δεξιότητές τους. Και βέβαια, απολαμβάνουν να μοιράζονται τη δουλειά τους στα κοινωνικά δίκτυα και θέλουν να επικοινωνήσουν το όραμα τους στους aficionados της τέχνης τους. Για αυτό γεννήθηκε το media brand των Artisans ώστε, μέσα από αποκλειστικά βίντεο και επιλεγμένα events, οι Αριστοτέχνες αυτοί να έρθουν σε επαφή με τους καταναλωτές που εκτιμούν τη δουλειά τους.

    Είναι ελπιδοφόρο ότι το νέο lifestyle των Artisans δίνει τη δυνατότητα σε μια ολόκληρη γενιά νέων ανθρώπων να δραστηριοποιηθούν με το εμπόριο, ειδικά στην Ελλάδα που τόσο το έχει ανάγκη.

    Με την επιλεκτική τους πελατεία και τη βοήθεια της επικοινωνίας, οι Artisans του σήμερα είναι περισσότερο αρτίστες επιχειρηματίες παρά χειρώνακτες εργάτες. Επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερη ισορροπία στην προσωπική και στην επαγγελματική τους ζωή. Επηρεάζοντας, με τη σειρά τους, ολόκληρη την οικονομία, τα καταναλωτικά ήθη και το lifestyle.

    Είναι ελπιδοφόρο ότι το νέο lifestyle των Artisans δίνει τη δυνατότητα σε μια ολόκληρη γενιά νέων ανθρώπων να δραστηριοποιηθούν με το εμπόριο, ειδικά στην Ελλάδα που τόσο το έχει ανάγκη. Ας σκεφτούμε πόσο έχει ήδη αλλάξει ο τομέας της εστίασης με τα νέα δημιουργικά εστιατόρια, τα κοκτέιλ μπαρ, τις μικροζυθοποιΐες, τα καφεκοπτεία.

    Γιατί οι Artisans γεννήθηκαν μέσα από το Andro;

    Το custom podium του θεσμού είναι μια δημιουργία του Artisan επιπλοποιού Guy Στεφάνου της D-Mod.

    Από το πρώτο μισό του 2013, το Andro είναι το ηγετικό media brand στην κατηγορία του σοφιστικέ / Upmarket κοινού, καθώς δίνει βήμα στους αληθινούς πρωταγωνιστές κάθε τομέα, από το επιχειρείν ώς το fitness και από τη γαστρονομία ως την πατρότητα. Χωρίς να εξαρτάται από υπερ-προβεβλημένες διασημότητες του παρελθόντος. Προωθώντας ένα συνειδητοποιημένο, σοφιστικέ και «Artisanal» τρόπο ζωής, με θετικό κοινωνικό αποτύπωμα.

    Το Andro έχει ήδη παρουσιάσει niche events όπως την εισαγωγή στην υψηλή ραπτική για κυρίους με το Bespoke Athens, με επίτιμο προσκεκλημένο τον Valentino Ricci και χορηγό το Ultra Premium Johnnie Walker Blue Label.

    Το Andro εκδίδει ο Κίμων Φραγκάκης, δημοσιογράφος με εμπειρία πάνω από δύο δεκαετιών στα Print και Digital περιοδικά στην Ελλάδα, στη Γαλλία και στη Ρουμανία. Ιδρυτής και των δύο πιο λαμπερών Events μαζικού αθλητισμού που απογείωσαν την τάση του τρεξίματος στη χώρα μας, του Spetses Mini Marathon (το 2011) και του φιλανθρωπικού Ladies Run (του οποίου παραμένει διοργανωτής).

    Το Andro είναι η αυθεντία στην σοφιστικέ και με νόημα κατανάλωση Upmarket ανδρικών προϊόντων. Αποτελεί το ιδανικό όχημα για να αποκτήσει πρόσβαση ένα Brand στην εκλεκτή κοινότητα των Artisans και των ανθρώπων που εκείνοι επηρεάζουν. Συνδιαμορφώνοντας το νέο σώμα των influencers, στο εγχώριο Lifestyle.

    Σε τακτά χρονικά διαστήματα θα παρουσιάζονται σοφιστικέ εκδηλώσεις στη διάρκεια των οποίων ένας Artisan θα κάνει ένα μικρό σεμινάριο στους προσκεκλημένους, αποκαλύπτοντας τα μυστικά της δουλειάς του.

    Απο αριστερά, τα επιστολόχαρτα των Artisans, το αργυρό pin για τους χορηγούς του θεσμού και το Custom Podium από όπου γίνονται οι παρουσιάσεις.

    Πώς ξεδιπλώνεται η ιστορία του εκάστοτε Artisan;

    Μέσα από αποκλειστικά videos & events για εκλεκτούς προσκεκλημένους.

    Αρχικά, στη διεύθυνση www.artisans.gr θα βρούμε πολλά άρθρα της ομάδας του Andro για Έλληνες και ξένους αριστοτέχνες του στυλ, και όχι μόνο. Για να γνωρίσουμε τις αρχές του σύγχρονου τεχνίτη και να καταλάβουμε, μέσα από σοφιστικέ αρθρογραφία, γιατί το σύγχρονο lifestyle απαιτεί μαστοριά και αυθεντικότητα – μοναδικότητα.

    Προπαντός, από τον Μάρτιο του 2017 και σε τακτά χρονικά διαστήματα θα παρουσιάζονται σοφιστικέ εκδηλώσεις στη διάρκεια των οποίων ένας Artisan θα κάνει ένα μικρό σεμινάριο στους προσκεκλημένους, αποκαλύπτοντας τα μυστικά της δουλειάς του. Ενώ ένα αποκλειστικό βίντεο για το έργο του θα προβάλλεται στο www.artisans.gr και στο AndroTV. Περισσότερα στοιχεία για το πρώτο event των Artisans μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

    Μπείτε στο www.artisans.gr και δείτε τα άρθρα της ομάδας του Andro για τους Έλληνες και ξένους αριστοτέχνες του στυλ, και όχι μόνο.

    Οι Artisans ως media brand έχουν δική τους γραφιστική ταυτότητα, ξεχωριστά social media @artisans.gr, hashtag #artisansgr και άλλα εργαλεία όπως το custom ατσάλινο podium που σχεδίασε ο Guy Στεφάνου της DMod βασισμένος στο λογότυπο του θεσμού. Ή τα χρυσά pins δια χειρός της Irène Mamfredos που θα στολίζουν το πέτο του κάθε Artisan. Μαζί με εικονογραφήσεις του κορυφαίου illustrator Vladimir Radibratovic που κοσμούν τις βαρύτιμες προσκλήσεις που τυπώνονται σε artisanal χαρτί από το Type Center, κ.α.

    Η εποποιία των ARTISANS αφορά και τις μεγάλες μάρκες, όταν αυτές έχουν μια ιστορία να αφηγηθούν και αναζητούν νέους τρόπους να επικοινωνήσουν με το κοινό. Οι Artisans προσφέρουν στα ανήσυχα και εκλεπτυσμένα μεγάλα brands την οδό του μέλλοντος για να διαφοροποιηθούν, και να ηγηθούν στο τομέα τους. Τα μεγάλα brands καλούνται να συνομιλήσουν με τους Artisans και γίνονται «μαικήνες» της εφηρμοσμένης τέχνης τους. Απολαμβάνοντας ένα ευρύ πρόγραμμα δημοσιότητας στο Andro.gr και σε άλλα μέσα.

    Μια νέα περιπέτεια μαστοριάς και εφαρμοσμένης τέχνης έχει ξεκινήσει με πολύ μεράκι. Τεχνίτες, καταναλωτές και εραστές του ωραίου και της ποιότητας, σας καλούμε να έρθετε μαζί μας στο ταξίδι αυτό και να δημιουργήσετε τη δική σας παράδοση!

     

    //Για περισσότερες πληροφορίες, για την οργάνωση event γύρω από ένα δικό σας προϊόν ή μια υπηρεσία και για χορηγίες, παρακαλούμε να απευθυνθείτε στο [email protected].

     

    Διαβάστε ακόμα: Οι μυθικοί οίκοι των ανδρικών παπουτσιών

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top